شهرستان ها

واقعه کربلا برای مسئولان یک الگو است

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) نه تنها برای جامعه و مردم یک الگو بود، بلکه الگویی برای دولتمردان است؛ چرا که آن امام برای ایستادگی در برابر ظلم قیام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: گریه کردن بر سیدالشهدا و عزاداری برای ایشان ثواب بسیار دارد؛ لذا باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: در هفته نخست ماه محرم، مراسم عزاداری در شهرها و روستاهای استان به خوبی برگزار شد در حالی که شاید برخی فکر می‌کردند متأثر از مسائل اقتصادی، برگزاری این عزاداری‌ها امسال کمرنگ باشد.

وی افزود: به واسطه ماه محرم بستر خوبی در جامعه فراهم شده است تا به نام امام حسین (ع) فضائل اخلاقی را گسترش دهیم و نمونه‌های اسلامی را به عنوان الگو عرضه کنیم.

حجت الاسلام نوری گفت: واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) نه تنها برای جامعه و مردم یک الگو بود، بلکه الگویی برای دولتمردان است؛ چرا که آن امام برای ایستادگی در برابر ظلم قیام کرد که این امر راهبردی برای دولتمردان به حساب می‌آید.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار افزود: تهیه و انتشار خبر، امر ویژه و مهمی است که شاید توجهی به آن نشده است، در تاریخ اسلام هم راویان و محدثان به عنوان گروه ویژه و محترم شمرده می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: نقل وقایع و نقل حادثه‌ها اگر دقیق، درست و مستند بیان شود می‌تواند جهت گیری جامعه را روشن کند و در تصمیم گیری مسئولان تأثیر گذار باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا