دانش و فناوری

درهای دانشگاه تهران برای رتبه‌های کمتر از ۱۰۰۰ باز می‌شود

مدیر واحد توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال دانشگاه تهران و دبیر ششمین رویداد «روزی با دانشگاه تهران» گفت: ششمین دوره این رویداد، روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد به صورت حضوری برای رتبه‌های کمتر از ۱۰۰۰ آزمون سراسری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر فرشته امین درباره ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: پس از دو سال وقفه، این رویداد به صورت حضوری و مجازی با شعار «دانشگاه تهران؛ نماد آموزش عالی» برگزار می‌شود. این رویداد، سه‌شنبه هجدهم مرداد از ساعت ۹ تا ۱۲ به صورت حضوری برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» ویژه دارندگان رتبه‌های کمتر از ۱۰۰۰ گروه‌های آزمایشی است، اظهار داشت: این برنامه با هدف معرفی دانشگاه تهران و رشته‌های تحصیلی آن، امکانات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، رفاهی و بین‌المللی برای رتبه‌های برتر آزمون سراسری امسال برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند بر مبنای اطلاعاتی که برای آنها ارایه می‌شود، به صورت آگاهانه رشته تحصیلی مناسب را انتخاب کنند. همچنین رتبه‌های برتر سال‌های گذشته، اساتید و دانش‌آموختگان دانشگاه تهران به پرسش‌های داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها پاسخ می‌دهند. 

دکتر امین با اشاره به اینکه برنامه در دو بخش برخط و حضوری برگزار می‌شود، افزود: معاونان آموزشی و اعضای هیئت‌علمی برخی از دانشکدگان/دانشکده‌ها به صورت حضوری و متمرکز درباره رشته‌های تحصیلی و امکانات دانشگاه پاسخگوی پرسش‌های دانش‌آموزان می‌شوند.

دبیر رویداد ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» ادمه داد: به این دلیل که امسال زمان انتخاب رشته اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور همزمان با تعطیلات پیش‌رو است و همچنین با توجه به اینکه برخی دانش‌آموزان شهرهای دیگر امکان حضور در این رویداد دانشگاه تهران را ندارند، در بخشی از سامانه مدیریت توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ، مطالبی در ارتباط با معرفی دانشکدگان/ دانشکده‌ها و امکانات و تسهیلات آنها در دسترس دانش‌آموزان قرار دارد. بروشورها، کلیپ‌ها، آلبوم عکس و در برخی موارد تور مجازی جهت مشاهده فضای فیزیکی برخی دانشکده‌ها در این سامانه تعبیه شده که در راستای انتخاب رشته صحیح و ایجاد شناخت می‌تواند برای دانش‌آموزان موثر باشد.

دکتر امین، کمک به دانش‌آموزان و هدایت آنها برای انتخاب صحیح و آگاهانه رشته تحصیلی؛ آشناسازی دانش‌آموزان با رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران؛ معرفی امکانات و تسهیلات ویژه دانشگاه تهران برای دانشجویان؛ معرفی فضاهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی پردیس/دانشکده‌های دانشگاه تهران؛ معرفی قطب‌های علمی دانشگاه تهران برای جذب دانش‌آموزان برتر؛ معرفی چهره‌های ماندگار، دانشمندان جوان و دانشجویان موفق دانشگاه تهران؛ آشنایی با اهداف، ارزش‌ها و سبک زندگی در دانشگاه؛ معرفی امکانات، موقعیت، جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه تهران برای دانش‌آموزان ، خانواده‌ها و مربیان را از اهداف برگزاری این دوره برشمرد.

با اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، متقاضیان برای ثبت‌نام در این رویداد به سایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران مراجعه کنند. 

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا