جامعه

کدام استان‌ها بیشترین درخواست را برای فرزندخواندگی دارند

نصیری مطرح کرد؛

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در تهران برای اولین بار با ۴۵ شیرخوار شش ماه تا یک ساله، همراه با مادران و همسران شهدا برای مراسم همایش شیرخوارگان حسینی راهی مصلی تهران شدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هر ساله در روزهای آغازین ماه محرم و همزمان با روز هفتم این ماه، همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شش ماهه امام حسین، حضرت علی اصغر در سراسر کشور و برخی از کشورهای جهان برگزار می‌شود.

امسال برای اولین بار، سازمان بهزیستی در اقدامی نمادین و با حضور علی محمد قادری رئیس این سازمان به همراه ۴۵ نوزاد شیرخوارگاه‌های بهزیستی در همایش شیرخوارگان حسینی شهر تهران حاضر شدند.

محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر؛ با تاکید بر اینکه تقریباً در تمامی مراکز شیرخوارگان بهزیستی در کشور آئین شیرخوارگان حسینی اجرایی شد؛ گفت: در شهرهایی مثل ارومیه، اصفهان شیرخوارگان به مراسم و همایش اصلی واقع در شهر برده شدند؛ در برخی از شهرها هم مثل تبریز حتی ما میزبان این مراسم بودیم؛ یعنی شیرخوارگاه بهزیستی شهر، میزبان هیئات مذهبی بودند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: در تهران برای اولین بار با ۴۵ شیرخوار شش ماه تا یک ساله، همراه با مادران و همسران شهدا برای مراسم همایش شیرخوارگان حسینی راهی مصلی تهران شدیم و با حضور ریاست سازمان بهزیستی در این همایش شرکت کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که کدام استان‌ها بیشترین میزبانی را از کودکان شیرخوار دارند؛ گفت: به طور کلی ۴۰ درصد از کل فرزندان بهزیستی در سه استان تهران، خراسان رضوی و کرمان هستند.

نصیری خاطر نشان کرد: زوج‌ها در استان‌های خراسان رضوی و تهران به ترتیب بیشترین درخواست را برای فرزندخواندگی دارند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا