دانش و فناوری

وضعیت پایداری باتری پشتیبان سایت‌های موبایل برای مواقع ضروری، صد در صد مطلوب نیست


سال گذشته از ۱۱۹۷ سایت موبایل ۵۷۶ سایت «فاقد باتری پشتیبان» یا «دارای باتری پشتیبان با پایداری نامطلوب» بودند و با قطعی برق، سایت‌‌های موبایل از دسترس خارج می‌شد، پس از گذشت یک سال اکنون معاون وزیر ارتباطات می‌گوید: وضعیت بهتر شده اما صددرصد مطلوب نیست.

صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که تابستان سال گذشته در پی قطعی برق، سایت‌ های موبایل به دلیل نداشتن باتری پشتیبان از دسترس خارج می شدند، آیا پس از گذشت یک سال اکنون مشکل باتری سایت ها حل شده است؟ گفت: یکی از آیتم هایی که روی آن نظارت می کنیم بحث پایدار سازی ارتباطات است که یکی از موارد آن بحث باتری سایت ها است.

وی ادامه داد: رگولاتوری چک لیست هایی دارد و به طور مرتب این موارد را کنترل می کند. یک جاهای ضعف وجود دارد و به تدریج رفع می شود و یک جاهایی هم ضعف بوده که رفع شده است. بنابراین بررسی باتری سایت ها یکی از موضوعاتی است که رگولاتوری به طور مرتب انجام می دهد.

عباسی شاهکوه در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه گزارش سال پیش از وضعیت آنتن ها بسیار نامطلوب بود و از ۱۱۹۷ سایت ۵۷۶ سایت در وضعیت «فاقد باتری پشتیبان» یا «دارای باتری پشتیبان با پایداری نامطلوب» بودند، آیا وضعیت در این مدت مطلوب شده است؟ گفت: حتما (وضعیت) بهتر است اما صد در صد مطلوب نیست؛ (پیشرفت در این موضوع) به تدریج است. 

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به افزایش اخیر گلایه های اپراتورها از مباحث درآمدی، آیا تامین این میزان تجهیزات برای اپراتورها شدنی است؟ گفت: با توجه به بحث های درآمدی که وجود دارد در حد توانشان در حال انجام کار هستند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا