شهرستان ها

کشف زمین‌خواری ۹۶۰ میلیارد تومانی در کرج

البرز- فرمانده انتظامی البرز گفت: فردی که اقدام به جعل اسناد املاکی به مساحت ۵ هزار و ۸۰۰ متر به ارزش ۹۶ میلیارد تومان کرده بود، توسط پلیس امنیت اقتصادی البرز دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عباسعلی محمدیان اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت گسترده فردی در زمینه جعل اسناد و فروش زمین‌های بلاصاحب مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه مأموران حاکی از این بود که متهم با شناسایی زمین‌های بلاصاحب ابتدا اقدام به شکایت بر روی مالک آنها در مراجع قضائی کرده و پس از اطمینان از عدم وجود ورثه، با جعل سند برای رد گم کردن چندین دست املاک را در بین آشنایان خود سند زده و در پایان آنها را به مبالغ هنگفت به فروش می‌رساند

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: در ادامه مأموران پس از چندین ماه انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در شهر کرج شده و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی متهم با مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و به انجام جعل اسناد املاکی به مساحت ۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع اقرار کرد.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش املاک کلاهبرداری شده توسط متهم را بیش از ۹۶۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب راهی زندان شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت خرید املاک حتماً نسبت به استعلام اصالت آن اقدام کنند

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا