شهرستان ها

پیکر شهید مدافع حرم «عباس آسمیه» در کرج تشییع شد

البرز- پیکر مطهر شهید عباس آسمیه بعد از هفت سال دوری از وطن در کرج تشییع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) پیکر مطهر شهید مدافع حرم عباس آسمیه، بعد از هفت سال دوری از وطن با جمعی از مسئولان استان و خیل عظیمی از مردم شهیدپرور استان در کرج تشییع شد.

پیکر مطهر شهید عباس آسمیه هفته گذشته پس از ۷ سال دوری از وطن در منطقه خانطومان شهر حلب سوریه همراه با چهار شهید دیگر کشف و به میهن اسلامی بازگشت.

سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در آغاز مراسم تشییع پیکر شهید عباس آسمیه که در حسینیه عاشقان ثارالله کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد، گفت: عاشورا حادثه و واقعه‌ای نبود که در یک زمان متوقف شود بلکه یک حقیقت و جدال بین جنود خداوند و جنود ابلیس و نبرد جبهه حق و باطل بود که همواره تکرار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزگاری، تکفیریان آب را بر امام حسین (ع)، اهل بیت (ع) و یاران او بستند و بهترین بندگان خداوند بر روی زمین را به شهادت رساندند، مطرح کرد: زمانی که شجره خبیثه ملعونه داعش بر روی زمین پدید آمد تا ناموس مسلمانان را به غارت ببرد و به حریم و حرم آل الله و اهل بیت (ع) جسارت کند، بار دیگر عاشورا تکرار شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز افزود: در آن شرایط، یاران امام زمان (عج) و جوانان پرورش یافته و تربیت شده در مکتب سیدالشهدا (ع) مانند شهید عباس آسمیه، برای دفاع از حریم و حرم آل الله پای در سرزمین غریب و بلاد شام گذاشتند؛ شام به واسطه حضور اسرای دشت کربلا، سرزمین غریبی است. رزمندگان جبهه مقاومت، علاوه بر مقابله با شقی‌ترین افراد عالم، باید غربت را نیز تحمل کنند.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه جوانان این مرز و بوم سربلند از این آزمون الهی بیرون آمدند، اظهار کرد: تکفیری‌های ملعون روی زمین به وجود آمدند تا نور خدا را خاموش کنند، حرمت اولیای خدا را بشکنند و به حریم و حرم اهل بیت (ع) جسارت کنند اما کور خوانده اند؛ جوانانی از جنس شهید آسمیه به تأسی از اباعبدالله الحسین (ع) پای در میدان نبرد گذاشتند و این شجره خبیثه را به زباله دان تاریخ فرستادند.

وی شهدا را آئینه جمال و جلال خداوند بر روی زمین و باب المراد و تنها کسانی که بدون حجاب خدا را ملاقات می‌کنند، دانست و بیان کرد: نمی دانم چه سری در این موضوع نهفته است که شهید عباس آسمیه در روزی که منتسب به جوان رعنای امام حسین (ع) است، به آغوش خانواده و میهن بازگشت. این شهید خوش سیما مانند علی اکبر (ع) پای در قتلگاه گذاشت و تا عرش خدا رفت.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه شهدای ما بر عهد خود با خداوند پایبند بودند و به وظیفه‌ای که بر عهده آنها گذاشته شده بود، به خوبی عمل کردند، خاطرنشان کرد: امروز جمعیت بسیاری برای بدرقه شهید عباس آسمیه تا عرش خداوند آمده اند، این یعنی این شهید تنها نبود. آفرین بر مردم شهیدپرور و حسینی این استان؛ ما حسین نیستیم اما ان شاءالله حسینی می‌شویم، حسینی می‌مانیم و حسینی خواهیم رفت

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا