بین الملل

مسکو: هژمونی سابق آمریکا جایی در واقعیت‌های امروز ندارد


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، مقامات آمریکایی قادر نیستند بفهمند در واقعیت‌های ژئوپولتیک کنونی جایی برای هژمونی سابق آمریکا وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزرای فارس «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، هژمونی سابق آمریکا در واقعیت‌های ژئوپولتیک امروز جهان جایی ندارد.

زاخارووا در نشستی خبری گفت:‌ «شگفت‌انگیز است که چطور برخی سیاست‌مداران آمریکایی به‌ویژه در پایتخت، قادر نیستند واقعیت‌های ژئوپولتیکی کنونی را به طور درست ارزیابی کنند که در آن جایی برای هژمونی سابق ایالات متحده وجود ندارد».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین در انتقاد از رویکرد جهانی آمریکا گفت: «واشنگتن عامل بی‌ثباتی در جهان است. این کشور ظرف چند دهه گذشته حتی یک درگیری را برطرف نکرده و در عوض عامل تحریک درگیری‌های بسیاری بوده است».

وی متذکر شد: «روسیه اصل “چین واحد” را تأیید می‌کند و با هرگونه اعلام استقلال از سوی این جزیره مخالف است».

زاخارووا با اشاره به اینکه آمریکا حاضر است باقی‌مانده اعتبار خود را نیز از دست بدهد گفت: «در واقع آنچه اخیراً رخ داده، این امر را برای همه روشن کرده که آمریکا حتی یک پنی برای شرکای خود، متحدان نزدیک، متحدان راهبردی قائل نیست و به آن‌ها هیچ اهمیتی نمی‌دهد».

این مقام روس همچنین گفت که مقامات آمریکایی با طرح‌ریزی سفر پلوسی به تایوان، سعی داشتند توجهات را از عملکرد خود در مسائلی بین‌المللی از جمله اوکراین و همچنین مشکلات داخلی مانند تورم، منحرف کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا