بین الملل

هند تلاش برای استخراج معادن لیتیوم افغانستان را رد کرد

وزارت خارجه هند گزارش‌ها درباره توافق این کشور با دولت موقت طالبان برای استخراج معادن لیتیوم افغانستان را تکذیب کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه هند در توضیح به مجلس سفلای این کشور گفت دهلی‌نو پیشنهادی برای استخراج معادن لیتیوم افغانستان به دولت موقت طالبان ارائه نکرده است.

به گزارش «نیوز 17»، نماینده وزارت خارجه هند در پاسخ به پرسش نمایندگان در رابطه با گزارش‌ها درباره تلاش هند برای استخراج معادن لیتیوم افغانستان گفت هیچ پیشنهادی برای توافق تجاری دوجانبه با دولت موقت طالبان ارائه نکرده است.

«ولامولی مورالیدهران» وزیر امور خارجه دولت و امور پارلمانی هند افزود دهلی از نزدیک تحولات افغانستان از جمله وضعیت امنیتی در حال تحول این کشور را زیر نظر دارد و تمام اقدامات لازم را برای حفظ منافع ملی هند اتخاذ می‌کند.

برای نخستین بار پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، شهریورماه سال گذشته وزارت امور خارجه هند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «دی پاک میتال» سفیر هند در قطر با «شیرمحمد عباس استانکزی» معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کرده است.

براساس این بیانیه، در این دیدار دو طرف درباره امنیت شهروندان هند که در افغانستان باقی ماندند گفت‌وگو کردند و میتال درباره نگرانی‌های هند درباره استفاده از خاک افغانستان علیه دهلی‌نو سخن گفت.

انتهای پیام/.

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا