سیاسی

لزوم برآورد اطلاعاتی از امکانات موجود برای استفاده در زمان وقوع حوادث

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برآوردهای اطلاعاتی از امکانات در کشور داشته باشیم تا در زمان وقوع حوادث به سرعت بتوان برای استقرار مردم و انجام اقدامات لازم و مدیریت شرایط اقدام کرد.

محمد حسن آصفری ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱ در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی که با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه متاسفانه هرزگاهی کشور با حوادث طبیعی و غیرطبیعی روبرو می شود و اگر آمادگی نباشد خسارات بیشتری را متحمل می شویم، اظهار کرد: در همین لحظه نمی دانیم اگر در اراک زلزله رخ دهد کجا مردم را می توانیم اسکان دهیم؟
وی با بیان اینکه باید برآورد اطلاعاتی از امکانات در کشور داشته باشیم تا در صورت بروز یک حادثه بتوانیم مردم را مستقر کنیم، افزود: بارندگی در اراک حدود ۲۰ دقیقه انجام شد و اگر این زمان افزایش می یافت نمی دانیم چه اتفاقی رخ می داد، آیا در استان موتور قوی ژنراتور در اختیار داریم، جایگاه سوخت سیار وجود دارد یا خیر، آیا تلفن رادیویی و بی سیم مهیا است یا خیر؟
آصفری با اشاره به اینکه بسیاری از ساختمان های اداری همچون ساختمان نیمه کاره بحران در کمیجان با عمری ۱۰ ساله، فرسوده است و اگر اتفاقی بیفتد و ساختمان تخریب شود جلسات کجا برگزار خواهد شد؟ گفت: قطعا باید برای تمام این موارد ایده پردازی و برنامه ریزی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: بخشی از خانه های مردم در این سیل از بین رفته و دو ماه دیگر هوا سرد می شود و باید ظرف دو تا سه ماه آینده هر کاری که امکان دارد برای بازسازی انجام گیرد و بهتر است به جای جذب پیمانکار و تشریفات، از گروه های جهادی استفاده شود تا کار با سرعت پیش رود و مردم قبل از فصل سرما اسکان داده شوند.
آصفری افزود: بخشی از این اقشار آسیب دیده تحت پوشش کمیته امداد هستند، از طرفی هزینه ها بسیار بالاست و باید هر چه سریعتر تامین اعتبار صورت گیرد تا این خسارات جبران شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با اشاره به استفاده از ظرفیت موکب داران گفت: موکب داران بسیاری در آهنگران در حال خدمات رسانی هستند و باید با سازماندهی مناسب از این ظرفیت بهره برداری حداکثری صورت گیرد.
انتهای پیام 

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا