بین الملل

۷۰ نظامی اوکراین در منطقه خرسون کشته شدند

گزارش وزارت دفاع روسیه:

وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین گزارش خود درباره تحولات میدانی جنگ در اوکراین اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ده‌ها نظامی ارتش اوکراین در حملات هوایی ارتش این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین گزارش خود از تحولات میدانی جنگ در اوکراین اعلام کرد ارتش این کشور در عملیات نظامی در اوکراین تاکنون ۱۷۰۰ پهپاد اوکراینی را را سرنگون کرده است.

در گزارش وزارت دفاع روسیه که روز شنبه منتشر شده، آمده: از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین در مجموع ۲۶۳ هواپیما، ۱۴۵ بالگرد ،۱۶۹۳ پهپاد، ۳۶۱ سامانه ضدهوایی، ۴۲۵۹ تانک و دیگر خودروهای نظامی و جنگی، ارتش اوکراین، سرنگون و منهدم شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که «در ۲۴ ساعت گذشته، در نتیجه حملات هوایی با سلاح‌های با دقت بالای نیروی هوافضای روسیه به مواضع نیروهای گردان ۱۰۵ از تیپِ ۶۳ در منطقه خِرسون بیش از ۷۰ نظامی اوکراینی کشته و ۱۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در ۲۴ فوریه (۵ مارس ۱۴۰۰)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که به منظور «غیرنظامی‌کردن و نازی‌زدایی اوکراین» و در پاسخ به درخواست کمک از رهبران جمهوری‌های دونباس (در شرق اوکراین) فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در خاک اوکراین را صادر می‌کند. مناطق شرقی اوکراین روس‌تبار هستند و سال‌ها هدف حملات مداوم ارتش دولت مرکزی اوکراین بوده‌اند. در اوایل ماه مارس، این مناطق خودمختاری خود را اعلام کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا