حوادث

قرارگاه مبارزه با سرقت کرمانشاه جز فعال‌ترین قرارگاه‌های کشور است

رئیس پلیس آگاهی کشور:

کرمانشاه- رئیس پلیس آگاهی کشور با اشاره به اینکه آمار سرقت در استان کرمانشاه بالا است، گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت کرمانشاه جز فعال‌ترین قرارگاه‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ محمد قنبری ظهر شنبه در قرارگاه مبارزه با سرقت استان کرمانشاه که با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات دفتر فرماندهی انتظامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این قرارگاه کمک می‌کند با حضور دستگاه‌های اجرایی مختلف و مدیران مربوطه راهکارهای بهتری برای پیشگیری از سرقت اندیشیده شده و شاهد کاهش وقوع سرقت به عنوان یکی از مخرب‌ترین آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با سرقت کرمانشاه جز فعال‌ترین قرارگاه‌های کشوری است، افزود: پلیس و دستگاه قضائی به تنهایی نمی‌توانند معضل سرقت را که جز مهمترین معضلات اجتماعی است، ریشه کن کنند بلکه برای برخورد با این پدیده نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را انجام و با نهادهای یاد شده همسو و همراه باشند.

رئیس پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه خوشبختانه اهتمام بسیار خوبی در راستای مقابله با جرایم خصوصاً بحث سرقت در استان کرمانشاه از سوی پلیس وجود دارد، تصریح کرد: همین اهتمام باعث شده امروز میانگین جرایم استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر باشد.

قنبری با اشاره به کشف ۶۲ درصد سرقت‌ها در استان کرمانشاه طی چهار ماه سپری شده از سال جاری، خاطرنشان کرد: این در حالی است که آمار کشف انواع جرایم در این استان بالای ۹۰ درصد و عموماً در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی ادامه داد: طبق محاسبات صورت گرفته بین ۹۵ تا ۹۸ درصد جرایم استان کرمانشاه در حوزه سرقت است و این نشان می‌دهد عمده کارها و برنامه ریزی ها باید به این سمت معطوف شود و همه دستگاه‌های مسئول هم پای کار آمده و نقش خود را ایفا کنند.

قنبری با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت امنیت کرمانشاه، یادآوری کرد: با این وجود به خاطر بازنشر بسیار گسترده جرایم رخ داده در فضای مجازی آن احساس امنیت میان مردم وجود ندارد که این هم خود معضل است و باید به دنبال رفع آن بود.

وی با اشاره به شناسایی حدود ۷۵۰ نفر از سارقان سابقه دار کشور و تشکیل بانک‌های اطلاعاتی از آنها، گفت: در مجموع حدود ۶ میلیون اطلاعات از این افراد جمع آوری و در این بانک‌ها نگهداری می‌شود.

آمادگی پلیس برای تأمین امنیت زائران اربعین

رئیس پلیس آگاهی کشور همچنین با تقدیر از حمایت‌های دستگاه قضائی استان کرمانشاه از اقدامات و برنامه‌های پلیس، خاطرنشان کرد: انتظاری که مسئولان دستگاه قضائی کرمانشاه می‌رود تداوم برخوردهای قاطعانه و در عین حال صدور احکام بازدارنده برای مجرمان است.

وی از آمادگی پلیس آگاهی فراجا برای تأمین امنیت زائران اربعین در مرزهای چهار گانه کشور شامل خسروی، مهران، شلمچه، چذابه خبر داد و گفت: بحث تأمین امنیت زائران اربعین جز اولویت‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

قنبری بیان کرد: محصور بودن پارکینگ‌ها، داشتن روشنایی کافی، استقرار نگهبان قطعه بندی کردن پارکینگ‌ها و تجهیز آنها به دوربین مواردی است که حتماً باید پارکینگ داران در ایام اربعین حسینی (ع) به آنها توجه ویژه داشته باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا