شهرستان ها

مجوز راه اندازی دومین مرکز اختلالات و یادگیری زرین دشت صادر شد

زرین دشت – مجوز راه اندازی دومین مرکز اختلالات و یادگیری با دستور رئیس آموزش و استثنایی فارس در شهر دبیران زرین دشت صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان زرین دشت که با حضور رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان فارس، فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و جمعی از مدیران آموزش و پرورش زرین دشت حضور داشتند، مجوز راه اندازی دومین مرکز یادگیری و اختلالات در شهر ۱۵ هزار نفری دبیران صادر شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان فارس در این نشست بر لزوم‌شناسایی رفتارها برای شناسایی دانش آموزان دارای اختلال تاکید کرد و گفت: قبل از اینکه تغییری در رفتار اجتماعی افراد صورت بگیرد باید سه مؤلفه اطلاعات کافی برای شناسایی موانع پیش روی توسعه آموزشی، موانع دانش و موانع نگرش را در حوزه مدارس استثنایی شناسایی و در جهت رفع آن تلاش شود.

محسن بهشتی پور افزود: هدف از پایگاه‌های سنجش فقط تشخیص دانش آموزان سالم و یا ناسالم نیست بلکه در کنار شناسایی مداخله بهنگام برای پیشگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان فارس تصریح کرد: وجود ۸۹ هزار دانش آموز دارای اختلال در کشور و شناسایی ۱۳ هزار نفر از این افراد بعنوان کسی که از ابتلای ناشنوایی یک گوش خود رنج میبرده اند و حتی خانواده‌هایشان تا حداقل ۶ سال اول تحصیل متوجه این نوع معلولیت فرزندانشان نشده بودند، بر ضرورت انجام سنجش پیش از شروع فصل آموزش دانش آموزان می‌افزاید.

وی از تهعد امسال وزارت آموزش و پرورش برای انجام سنجش ۵۰ درصد پیش دبستانی‌های ۴ و ۵ ساله نیز خبر داد و گفت: باید ارزیابی و سنجش از مقطع پیش دبستانی با دقت شروع شود.

این مقام‌مسئول ادامه داد: اداره آموزش و پرورش استثنایی کشور امسال مجوز راه اندازی ۱۰ مرکز اختلال و یادگیری در شهرستانهای بزرگ استان فارس را صادر کرده است که یکی از این مراکز در شهر دبیران شهرستان زرین دشت به لحاظ مسافت بیش از ۳۵ کیلومتری تا مرکز این شهرستان و جمعیت بالای دانش آموزی آن اختصاص می‌یابد.

بهشتی پور همچنین از انجام سنجش دانش آموزان پایه اولی در شهر دبیران نیز خبب داد و گفت: از این پس اعضای سیار واحد پایگاه سنجش تحصیلی دانش آموزان با اعزام به شهر دبیران رنج رفت و آمد دانش آموزان و والدین آنها تا مرکز شهرستان زرین دشت را می‌کاهند.

او اضافه کرد: در اسرع وقت دوره ۱۸ ساعته ضمن خدمت یادگیری و اختلالات ویژه معلمان و مدیران شهرستان زرین دشت برگزار می‌شود.

نتایج کنکو سراسری نشان داد که هیچ توجهی به جمعیت ۸۵ درصدی مدارس دولتی نشده است

در ادامه این نشست فرماندار زرین دشت نیز با یادآوری اینکه در سال ۹۸ و با شروع بیماری کرونا که آموزش‌ها بصورت مجازی شروع شد، عملاً ۳ سال دانش آموزان از فضای کلاس‌های درس دور و آموزش بصورت مجازی شروع شد که همین مساله سبب شد تا دانش آموزان در بعد علمی و آموزشی با مشکلات جدی روبرو شوند.

رسول بهمنی اظهار کرد: با تحلیل کنکور سراسری سال جاری از ۴۰ نفر رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۲۹ نفر از آنان اختصاص به مراکز پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) ۹ نفر مدارس غیر دولتی، ۱ نفر مدارس نمونه دولتی و ۱ نفر مدارس دولتی است که نشان می‌دهد با توجه به جمعیت ۸۵ درصدی مدارس دولتی هیچ توجهی به آن نشده است.

وی افزود: سهم دو نیم درصدی کنکور سراسری از جمعیت ۸۵ درصدی دانش آموزی کشور در مدارس دولتی بر لزوم‌بازنگری اساسی در پراکندگی معلمان در مدارس تاکید دارد.

فرماندار زرین دشت ضمن تاکید بر تجلیل از پذیرفته شدگان کنکور سراسری تصریح کرد: باید نسبت به‌پست بندی معلمین در سال جدید حساسیت بیشتری صورت بگیرد.

بهمنی متذکر شد: لازم است تا با دقت بیشتر از معلمان کارآمد و پر تلاش در مدارس دولتی استفاده شود.

او بر راه اندازی پایگاه سنجش شهر دبیران تاکید کرد و گفت: با توجه به آمار جمعیتی این شهر و مسافت آن تا مرکز استان لازم است تا هر چه سریع‌تر نسبت به این مهم اقدام شود.

در خاتمه رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان زرین دشت نیز در سخنانی از اجرای سنجش هزار و ۳۳۵ دانش آموز پایه اولی در این شهرستان در شهرهای حاجی آباد، شهرپیر و دبیران خبر داد و گفت: تا کنون هزار و ۳۳۵ نفر دانش آموز پایه اولی در این شهرستان مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته اند و ۲۶۵ نفر نیز در نوبت ارزیابی برای شهریور ماه هستند.

احمد غلامپور آمار دانش آموزان مقاطع ابتدایی شهرستان زرین دشت را ۸ هزار و ۸۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ نفر پایه اولی به مدارس وارد شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا