ورزش

زنان تکواندوی ایران در مسیر گرندپری پاریس

نام چهار نفر از تکواندوکاران بانوی ایران در فهرست نهایی ورزشکاران شرکت کننده در گرندپری پاریس قرار گرفته است.

به گزارش “ورزش سه”، آخرین باری که تکواندوکاران ایرانی در رقابت های گرندپری حضور پیدا کردند، نزدیک به 3 سال پیش و مرحله نهایی رقابت های سال 2019 در مسکو روسیه بود که کاروان 4 نفره ایران در آن مسابقات، موفق به کسب تنها یک مدال نقره توسط سجاد مردانی شد. حالا و پس از عدم شرکت هوگوپوشان کشورمان در گرندپری رم، فهرست نهایی ورزشکاران حاضر در گرندپری پاریس اعلام شده که نام چهار نماینده از ایران نیز در بین آنها دیده می شود که برخلاف همیشه، همه این چهار نفر در بخش بانوان هستند.
علی رغم اینکه مسؤولان فدراسیون و کادرفنی به دلایلی مثل نداشتن زمان کافی و در اختیار نداشتن تمامی نفرات از ثبت نام تیم آقایان برای گرندپری پاریس خودداری کردند، تعدادی از بانوان تکواندوکار در این مسابقات ثبت نام شدند که اکنون و در فهرستی که بر روی سایت فدراسیون جهانی این رشته قرار گرفته است، در هر یک از چهار وزن المپیکی بانوان، نام یکی از نمایندگان کشورمان به چشم می خورد.


در بین بانوان تکواندوکار کشورمان، تنها ناهید کیانی و ملیکا میرحسینی در میان 32 تکواندوکار برتر وزن خود قرار دارند که میرحسینی نیز پس از عمل جراحی که بر روی پای خود انجام داد، دوران مصدومیت را پشت سر می گذارد و به همین دلیل نیز هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو، عنوان کرده بود که اگر در نهایت فقط ناهید کیانی شانس حضور در این مسابقات را داشته باشد، شاید تیم اعزام نشود. اما در این فهرست، علاوه بر ناهید کیانی که در رنک 14 وزن منفی 57 کیلوگرم قرار دارد و به عنوان نفر دوازدهم در این فهرست حضور دارد، نام غزل سلطانی نیز به عنوان نفر چهل و دوم رنکینگ و سی امین نفر حاضر در وزن منفی 49 کیلوگرم دیده می شود. همچنین کوثر اساسه که در رتبه 37 وزن منفی 67 کیلوگرم جای گرفته، بیست و پنجمین نفر حاضر در فهرست این وزن است و در وزن مثبت 67 کیلوگرم هم نام نفر سی و هشتم رنکینگ این وزن یعنی اکرم خدابنده در ردیف شماره 26 دیده می شود.
حال باید منتظر ماند و دید که آیا فدراسیون تکواندو پس از 7 سال و گرندپری 2015 منچستر، بانوان کشورمان را به گرندپری پاریس اعزام خواهد کرد یا خیر؟

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا