جامعه

یوز از دست رفته در سانحه تصادف حوالی میامی «ماده» بود

مدیرکل محیط زیست استان سمنان:

سمنان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه یک قلاده یوزپلنگ جوان به خودروهای عبوری در محدوده میامی-عباس آباد برخورد کرد، گفت: جنسیت این یوز یک ساله «ماده» بود.

بهرامعلی ظاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ساعت ۲۰:۴۵ روز جمعه تصادف یک قلاده توله یوزپلنگ آسیایی با خودرو به اداره محیط زیست استان سمنان گزارش شد، ابراز داشت: این حادثه در ۱۵ کیلومتری خارج از منطقه حفاظت شده توران (مناطق آزاد میامی) حد فاصل سه راهی زیدر تا کاروانسرای میاندشت (محدوده کال تاغی) به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه به دلیل شدت برخورد امکان تشخیص جنسیت این یوز یک ساله جوان مهیا نبود، افزود: در کالبدشکافی مشخص شد توله یوزپلنگ آسیایی تلف شده ماده است.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه تیمی برای جلوگیری از حضور احتمالی مادر این یوز در جاده تشکیل شده است، ابراز داشت: این تیم شب گذشته نیز به پایش محل پرداخت و برای امشب نیز گشت زنی در محدوده مذکور ادامه خواهد داشت.

ظاهری با بیان اینکه در محدوده مذکور احتمال حضور یوز وجود دارد، اضافه کرد: از رانندگان تقاضا مند هستیم هنگام نزدیک شدن به زیستگاه با سرعت مطمئن تردد کنند تا از بروز و تکرار حادثه تلخ دیگری پیشگیری شود.

به گزارش مهر، طبق مستندات طی یک دهه گذشته ۹ یوز بر اثر تصادفات جاده‌ای در محدوده میامی-عباس آباد و میاندشت تلف شدند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا