بین الملل

لحظه به لحظه با تحولات غزه؛ یک شهرک صهیونیستی اطراف غزه کاملا تخلیه می‌شود


جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تل‌آویو را هدف حملات موشکی قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از عصر دیروز (جمعه ۱۴ مرداد) تحت عنوان «صبح صادق» آغاز شد و تا امروز (شنبه) همچنان ادامه دارد.
بر اساس گزارش رسانه‌ها، از روز گذشته تاکنون ۱۳ فلسطینی از جمله «تیسیر الجعبری» فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.
گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه از صبح امروز شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه را در پاسخ به حملات جنگنده‌های صهیونیستی هدف حمله راکتی قرار دادند. ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که برآورد می‌کند حملات دست‌کم تا یک هفته دیگر همچنان ادامه داشته باشد.

20:24- یک شهرک صهیونیستی اطراف غزه کاملا تخلیه می‌شود

شبکه کان رژیم صهیونیستی خبر داد که فردا یکی از شهرک‌های اطراف نوار غزه به طور کامل تخلیه شده و ساکنین آن منتقل می‌شوند.

20:12- السیسی: برای بازگرداندن صلح به غزه تلاش می‌کنیم

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر گفت که با کمک شرکا در راستای بازگرداندن صلح به نوار غزه تلاش خواهد کرد.

20:04- برخورد دو موشک مقاومت در سواحل شهر نتانیا

شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو موشک به سواحل شهر نتانیا در شمال تل‌آویو برخورد کرده است.

در  پی حملات موشکی جهاد اسلامی به تل‌آویو، سواحل این شهر از گردشگران و ساکنین محلی خالی شده است.

 

19:47- لاپید در پی حفظ ظاهر: از ورود به جنگی همه‌جانبه نمی‌ترسیم

نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی ضمن این ادعا که حملات تل‌آویو علیه غیرنظامیان فلسطینی نبوده، اذعان کرد که آن‌ها از ورود به یک جنگ همه‌جانبه واهمه‌ای ندارند.

19:37- شلیک موشک‌های مقاومت فلسطین به تل‌آویو

منابع خبری فلسطینی از شلیک دهها موشک به سمت تل‌آویو خبر می‌دهند. خبرگزاری شهاب به نقل از رادیو ارتش صهیونیستی گزارش داد که صدای چندین انفجار در تل‌آویو شنیده شده است. برخی منابع هم خبر دادند که آژیرهای خطر در «ریشون لتسیون» و «گوش دان» به صدا درآمده است.

18:23- المیادین: مقاومت فلسطین پیشنهاد آتش‌بس را رد کرد

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» به نقل از منابع خود اعلام کرد که نیروهای مقاومت فلسطین پیشنهاد مصر برای توقف حملات را رد و تاکید کرده‌اند که پاسخ مقاومت به تل‌آویو برای مدتی نامحدود تداوم خواهد یافت.

18:19- واکنش روسیه به حمله رژیم صهیونیستی به غزه

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسکو به طور جدی بابت دور جدید خشونت میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نگران است». در این بیانیه آمده است: «دور جدیدی از تشدید تنش را ارتش اسرائیل با گشودن آتش به سمت نوار غزه در تاریخ پنجم آگوست آغاز کرد که پاسخ گروه‌های فلسطینی با بمباران گسترده را در پی داشت».
زاخاروا افزود، مسکو با نگرانی عمیق این تحولات را دنبال می‌کند که ممکن است به شروع تقابل نظامی تمام عیار و وخامت بیشتر وضعیت اسفناک انسانی در نوار غزه منجر شود.

18:17- افزایش شمار شهدای غزه به ۱۵ نفر

 

 وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از روز جمعه (دیروز) تاکنون در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۵ نفر به شهادت رسیده‌اند.

بنابر گزارش شبکه فلسطین الیوم، طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، از جمله این شهدا یک دختربچه پنج ساله، یک زن ۲۳ ساله و یک زن سالخورده هستند و علاوه بر آن ۱۲۵ نفر نیز در این حملات زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ص


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا