شهرستان ها

حضور جهادی ۲۹۳ پزشک و دندانپزشک در ۹ برنامه رایگان درمانی قرارگاه

بندرعباس – مشاور امور پزشکی استاندار هرمزگان گفت: حضور جهادی ۲۹۳ پزشک و دندانپزشک در ۹ برنامه رایگان درمانی قرارگاه مردم بیش از ۲۵هزار نفر خدمت را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مهری عصر شنبه در خصوص اقدامات قرارگاه مردم در شهرستان سیریک گفت: قرارگاه مردم در بخش سلامت در ادامه سفر های خود در نهمین دوره ۲۳ تا ۲۶ تیرماه در سیریک، ۶۴۳۹ نفر خدمت درمانی رایگان از ویزیت تا دارو ارائه کردند و روز گذشته برای تکمیل کار درمانی خود ۱۷ بیمار را از روستاهای سیریک برای عمل جراحی آب مروارید،ناخنک و آنژیوگرافی به بندرعباس اعزام کردند.

وی مشارکت جهادی ۲۹۳ پزشک و دندانپزشک از هرمزگان و سایر نقاط کشور را نقطه عطف فعالیت قرارگاه مردم خواند و افزود: امکانات پزشکی بیمارستان سیار ستادبحران استانداری و مراکز درمانی علوم پزشکی در قالب قرارگاه مردم با همکاری کمیته امداد امام خمینی «ره» و سپاه پاسداران از بهمن ۱۴۰۰ کار خود را شروع کرد.

مهری همچنین همراهی ائمه جمعه و جماعات و نیروهای بسیج مناطق مختلف را در اطلاع رسانی مردمی را پررنگ دانست و گفت: در تیرماه یک گروه پزشکی قرارگاه مردم با حضور در بوموسی با مشارکت ۴ پزشک ۲۰۱ خدمت به مردم این منطقه ارائه دادند.

مشاور امور پزشکی استاندار هرمزگان از محرومیت زدایی درمانی کامل در جزیره هرمز خبرداد و گفت: ۱۴ تیرماه و ۱۴ مردادماه گروه پزشکان قرارگاه با حضور ۳ پزشک و ۱۶ دندانپزشک به هرمز آمدند و در مدت چهار روز ۱۱۶۳ خدمت به مردم هرمز ارائه کردند و ۸۸ بیمار نیز برای انجام عمل جراحی پیشرفته دندان در بندرعباس پذیرش شدند.

مهری گفت: در ۱۳ خرداد نیز یک گروه دیگر با مشارکت ۹ پزشک، ۱۵ دندانپزشک و ۲۶ دستیار بمدت ۴ روز با حضور در بشاگرد بیش از ۵۳۰۵ مورد خدمت به مردم این منطقه ارائه دادند و ۱۰۰ نفر را برای انجام جراحی آب مروارید،تعویض لنز و آنژیوگرافی به سایر مراکز درمانی استان و خارج استان اعزام کردند.

وی تصریح کرد: قرارگاه مردم در حوزه سلامت ۱۲ خرداد نیز با حضور در منطقه سندرک میناب، با مشارکت ۱۰ پزشک، ۱۴ دندانپزشک و ۹ دستیار در مدت چهار روز ۶۵۱۴ خدمت پزشکی به مردم دادند و ۲۰ نفر را برای انجام عمل جراحی به میناب اعزام کردند.

وی ادامه داد: ۱۲ اردیبهشت نیز گروه جهادی پزشکی قرارگاه مردم با مشارکت ۶ پزشک و ۱۴ دندانپزشک بمدت ۵ روز ۱۱۷۰ خدمت پزشکی به مردم روستای باغ بالای قشم ارائه کردند.

مهری گفت: در سوم فروردین این گروه به جاسک و لیردف رفتند و طی ۱۴ روز حضور در این منطقه ۲۸۸۰ خدمت پزشکی به مردم ارائه کردند این گروه جهادی با حضور ۲۰ پزشک، ۲۵ دندان پزشک و ۳۷ دستیار فعالیت خود را انجام دادند.

وی ادامه داد: این گروه جهادی پزشکی ۱۲ بهمن سال گذشته نیز در کوی ملت بندرعباس با مشارکت ۲۱ پزشک و ۲۵ دندانپزشک در مدت ۱۰ روز ۱۵۰۰ خدمت رایگان پزشکی به مردم دادند و سپس در ۲۸ بهمن نیز در منطقه نخل ناخدای بندر با مشارکت ۱۰ پزشک و ۱۵ دندان پزشک ۷۸۰ خدمت رایگان را در مدت ۶ روز به مردم ارائه دادند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا