ورزش

یک طلا و یک نقره دیگر برای تکواندوکاران نوجوان ایران

تکواندوکاران نوجوان کشورمان در روز پنجم رقابت های قهرمانی جهان به یک مدال طلا و یک مدال نقره دست پیدا کردند.

به گزارش “ورزش سه”، پنجمین روز از رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در صوفیه بلغارستان با برگزاری مسابقات چهار وزن در دو بخش دختران و پسران پیگیری شد که سه نماینده کشورمان به رقابت با حریفان خود پرداختند و موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره شدند. 
تنها نماینده پسران ایران در روز پنجم، رضا کلهر بود که در وزن منفی 73 کیلوگرم به میدان رفت. او پس از استراحت در دور اول و پیروزی مقابل تکواندوکاری از چین تایپه، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کیم دو هیون از کره جنوبی رفت که در دو راند متوالی و با نتایج  16 بر 4 و 8 بر 6 مقابل او به برتری رسید. کلهر در مرحله یک چهارم پایانی نیز یراسیل اورین باسار از قزاقستان را با نتایج  15 بر 15 و 13 بر1 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نماینده کشورمان در این مرحله مقابل هیثم زرهوتی از مراکش قرار گرفت که راند اول را با اقتدار و با نتیجه 11 بر صفر به سود خود پایان داد و در راند دوم نیز در حالی که تا 15 ثانیه به پایان زمان مسابقه 9 بر 5 عقب بود، 5 امتیاز به دست آورد و با نتیجه 10 بر 9 به پیروزی رسید و به دیدار پایانی صعود کرد. حریف کلهر در مسابقه فینال مونیر دوغرو از ترکیه بود که نماینده کشورمان با ارائه یک مبارزه حساب شده، راند نخست را با نتیجه 9 بر 3 به نفع خود تمام کرد و در راند دوم نیز با استفاده از زیرکی خاص خود و در حالی که 11 بر 1 پیش بود، حریف ترک خود را 5 اخطاره کرد و پیروز از میدان مبارزه خارج شد و بدون واگذار کردن حتی یک راند به عنوان قهرمانی رسید تا سومین طلای پسران ایران در بلغارستان را به دست بیاورد.


در وزن منفی 63 کیلوگرم دختران نیز ساغر مرادی پس از غلبه بر تکواندوکارانی از مراکش، ترکیه و چین تایپه به جمع 8 نفر برتر وزن خود صعود کرد و در این مرحله نیز در مقابل والنتینا تراورسی از ایتالیا قرار گرفت که او را نیز در دو راند و با نتایج 13 بر 3 و 13 بر 1 از پیش رو برداشت. مرادی در مبارزه نیمه پایانی به مصاف اولیانا کوتس اوکراینی رفت که در راند نخست با استفاده از ضرباتی که به سر و صورت حریف وارد کرد، با نتیجه 14 بر 1 به برتری رسید و در راند دوم نیز بازی را مدیریت کرد و با پیروزی 6 بر 1 در این راند، راهی دیدار فینال شد. مرادی در مسابقه پایانی به مصاف سارا شاری از بلژیک رفت که کمتر از سه ماه پیش در قهرمانی بزرگسالان اروپا به مدال برنز رسیده بود که توانست راند اول را با نتیجه 15 بر 8 به سود خود خاتمه دهد. راند دوم نیز بسیار نزدیک دنبال شد و در حالی که نماینده کشورمان تا ثانیه های پایانی پیروز مسابقه بود، یک ضربه مشت دریافت کرد تا 9 بر 8 شکست خورده و همه چیز به راند سوم کشیده شود. در راند پایانی نیز مرادی ابتدا 6 بر 2 پیش افتاد اما دو ضربه متوالی به کلاهش اصابت کرد تا 8 بر 6 عقب بیفتد. مرادی که دیگر توانی برایش باقی نمانده بود، در زمان باقی مانده نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و نتیجه را 10 بر 6 به تکواندوکار بلژیکی واگذار کرد و به مدال نقره رسید.
دیگر نماینده امروز ایران نیز پونه جعفر صالحی و قهرمان نونهالان جهان بود که در وزن منفی 59 کیلوگرم دختران پس از دو پیروزی برابر حریفانی از لهستان و قزاقستان، در مقابل دافنه کوتونو از ایتالیا قرار گرفت که پس از پیروزی 7 بر 0 در راند نخست، راند دوم را با نتیجه نزدیک 12 بر 11 واگذار کرد و در ثانیه های پایانی راند سوم نیز با ضربه ای که حریف به کلاه او وارد کرد، 7 بر 6 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.


در پایان روز پنجم رقابت ها 9 وزن از 10 وزن بخش پسران برگزار شده و کره ای ها با 5 مدال طلا و 1 برنز به عنوان قهرمانی رسیده اند و تیم پسران ایران نیز با کسب 3 مدال طلا نایب قهرمان نوجوانان جهان شده است. در بخش دختران نیز که دو وزن پایانی آن فردا برگزار خواهد شد، رقابت سختی بین کره جنوبی و ایران در جریان است و کره ای ها 4 طلا و 1 برنز کسب کرده اند و دختران ایران نیز با 2 مدال طلا و 2 مدال نقره، برای رسیدن به عنوان قهرمانی منتظر کسب 2 مدال طلا از سوی الهام حقیقی و نیوشا شادلو هستند.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا