بین الملل

رژیم موقت| ۲-قطعی بودن فروپاشی اسرائیل به اعتراف خودِ صهیونیست‌ها

بحث فروپاشی اسرائیل مسئله‌ای است که قبل از همه خود صهیونیست‌ها به آن اعتراف کرده و معتقدند که شاخص‌های نابودی این رژیم روز به روز آشکارتر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کتاب «رژیم موقت مفهوم و پژوهش‌های تخصصی» که توسط مرکز مطالعات و پژوهشهای الاتحاد تالیف و منتشر شده، در مباحثی تخصصی به بررسی پدیده فروپاشی رژیم موقت صهیونیستی پرداخت است. این کتاب در فصل اول مفهوم رژیم موقت و اذعان شخصیت‌های مختلف بین‌المللی و صهیونیستی به این موضوع را مورد اشاره قرار داده و در فصل‌های بعدی به بررسی ساختارهای امنیتی و تشکیلاتی سرویس های جاسوسی و نظامی رژیم صهیونیستی پرداخته و در ادامه بحران‌های فراروی اسرائیل که منجر به این فروپاشی می‌شود را برشمرده است.

بخش دوم

رژیم جعلی و غیر واقعی

رژیم اسرائیل رژیم جعلی است که در سرزمینی واقع شده که موجودیت آن را نمی‌پذیرد، به همین علت از زمان اعلام موجودیت آن، مقاومت ضد این رژیم آغاز شده و روز به روز قدرت آن بیشتر شده است. در سطح کشورهای همسایه نیز با وجود تمامی تلاش‌های بین‌المللی برای به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی در منطقه عربی، اما این تلاش‌ها موفق به کسب مشروعیت برای آن در سطح افکار عمومی ملت‌های همسایه نشده است.

این رژیم بر اساس مبانی نژادپرستانه و تروریستی و خود برتر بینی نژادی بنا گذاشته شده و اسطوره‌هایی نظیر حق تاریخی را برای خود مطرح کرده است. اسطوره‌هایی که آن را از چارچوب دولت‌های مدرن خارج می‌کند و به کابینه‌ای نژادپرست تبدیل می کند که اختلاط دموکراتیک مردم در آن غیرممکن است. علاوه بر اینکه حتی تشکیل این رژیم در تناقض با سنت‌های رایج در تشکیل کشورها بوده و احساس توانمندی اقتصادی، نظامی و سیاسی آن از خارج از مرزها تامین می‌شود و مبتنی بر حمایت آمریکا است. این رژیم بیشتر رژیمی کارکردگرا است که موسسات امپریالیستی غربی آن را طراحی کرده‌اند که در خدمت خود بگیرند، به همین علت بیشترین اعلام همبستگی را با آن دارند چرا که موجودیت و بقای آن را به عنوان یکی از مبانی استراتژی نظامی و سیاسی خود برای دنیای غرب می‌دانند.

مقاومت بین‌المللی در رد رژیم صهیونیستی

فلسطینیان و متحدان آنها در محور مقاومت همواره برای تثبیت روایت خود در رسانه‌های بین‌المللی تلاش می‌کنند. شکی نیست که اسرائیل برتری نظامی در درگیری مستمر با مقاومت فلسطین دارد، اما در زمینه مبارزه برای تحت کنترل گرفتن افکار عمومی، روز به روز افول می‌کند، آن هم بعد از شرایطی که توسعه فنی و ارتباطاتی در جهان باعث شده و موضوع فلسطین را از ابعاد منطقه‌ای آن فراتر برده و باعث تثبیت هویت عربی قدس شده است.

پیش‌بینی اسرائیلی‌ها در خصوص فروپاشی

تلاش‌های اسرائیلی‌ها در فریب‌کاری و تحریف افکار عمومی و وانمود کردن به دستاوردها و پیروزی‌های مختلف در ابعاد ادبیاتی نتوانسته واقعیت متزلزل این رژیم را تغییر دهد. به این ترتیب بود که ایده‌ موقت بودن این رژیم مطرح شد و این سوال را به وجود آورد که آیا رژیم اسرائیل همانطور که شعار قدس پایتخت ابدی برای اسرائیل ادعا می کند، قابلیت استمرار ابدی را دارد؟ فارغ از تمام تکنولوژی‌ها برای تحریف افکار عمومی، واقعیت نشان میدهد که هر بار که جنگی بین دشمن صهیونیستی و مقاومت منطقه شکل می‌گیرد، افکار عمومی داخل سرزمین‌های اشغالی اظهارنظر در خصوص آغازی بر پایان این رژیم را افزایش می‌دهند.

در همین راستا یارون لندن روزنامه‌نگار صهیونیست نیز در یادداشت های خود در پایان سال 2014 می‌نویسد: من خودم را برای گفتگو با نوه‌ام آماده می کنم تا به او بگویم که احتمال بقای ما در دولت اسرائیل از 50 درصد فراتر نمی رود. همچنین به کسانی که از این سخن من خشمگین می‌شوند، می‌گویم که نسبت 50 درصد نسبت خوبی است، چراکه واقعیت بدتر از این است.

یووال دسکین رئیس سابق سرویس جاسوسی شاباک نیز در این رابطه می گوید: من نمی‌دانم آیا این پایانی بر یک آغاز یا آغازی برای پایان است. ما تنها فاسد نیستیم بلکه خشونت‌طلب نیز هستیم.

کارمی گیلون رئیس اسبق سرویس شاباک نیز معتقد است ادامه سیاست‌های افراطی ضد مسجد الاقصی باعث ایجاد جنگ یأجوج و مأجوج ضد ملت یهودی می‌شود و منجر به تخریب اسرائیل می‌گردد.

مائیر داگان دهمین رئیس سرویس جاسوسی موساد نیز معتقد بود: من نسبت به از بین رفتن آرمان صهیونیست احساس خطر می‌کنم.

رانی دانیل تحلیلگر نظامی در شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید: من مطمئن نیستم که فرزندانم نماینده‌ای در این دولت! داشته باشند و تصور نمی کنم که آنها در این کشور باقی بمانند.

آفراییم هلیوی رئیس سابق موساد نیز می‌گوید: ما در آستانه یک فاجعه قرار داریم و این تاریکی قبل از پرتگاه است.

بنی موریس مورخ اسرائیلی می‌گوید: بعد از چند سال عربها و مسلمانان پیروز خواهند بود و یهودیان در این سرزمین در اقلیت قرار می‌گیرند و مورد تعقیب قرار می‌گیرند یا فرار می‌کنند و کسی خوش‌شانس است که بتواند به آمریکا یا اروپا فرار کند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق اسرائیل می‌گوید: من تلاش می‌کنم تا اسرائیل بتواند به صدمین سال تولد خود برسد، اما این موضوع قطعی نیست، چرا که تاریخ به ما یاد داده که هیچ دولت یهودی بیش از 80 سال برقرار نبوده است.

گادی آیزنکوت رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل می‌گوید که مهمتر از تمامی تهدیدات خارجی آنچه که باعث نگرانی وی شده، افول همبستگی اجتماعی و داخلی در اسرائیل است، چرا که شکاف در جامعه اسرائیلی و قطع روابط متقابل بین رهبران اسرائیل و تنش در حاکمیت و افول اعتماد در موسسات حاکمیتی و دادگاه ها و گسترش جرم و جنایت بزرگ ترین تهدیداتی است که آینده اسرائیل را تهدید می‌کند.

ادامه دارد………

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا