شهرستان ها

سرخابی‌ها بدون حمایت رئیس جمهور امکان واگذاری نداشتند

اردبیل – وزیر ورزش و جوانان گفت: بدون حمایت رئیس جمهور تیم‌های استقلال و پرسپولیس امکان واگذاری و شرایط مطلوب فعلی را نداشتند.

سید حمید سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: باشگاه‌های سرخابی‌ها همواره با حواشی و مسائل پیرامونی روبه‌رو بودند اما با توجه به اینکه رئیس دولت سیزدهم نسبت به سرنوشت تیم‌های مطرح استقلال و پرسپولیس و حضور آنها در سطح آسیا حساس بودند، با حمایت همه‌جانبه فرآیند واگذاری سرخابی‌ها را انجام دادند.

وی تصریح کرد: قطعاً رویکرد دولت سیزدهم حمایت از ورزش در ابعاد مختلف است و ما نیز سعی می‌کنیم در حوزه ورزش بانوان و توجه به بحث استعدادیابی ورود عالمانه‌ای را داشته باشیم.

استقلال و خودکفایی ۲ رکن توسعه ورزش بانوان

وزیر ورزش و جوانان گفت: آنچه که در توسعه ورزش بانوان به عنوان اصول اساسی مطرح است، توجه به استقلال و خودکفایی ورزش بانوان در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی است.

سجادی افزود: ورزش بانوان در گام نخست باید بی‌نیاز از ورزش آقایان بوده و در عرصه خودکفایی نیز بتواند روی پای خود بایستد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما استقلال مربیان، تجهیز استخرها و استادیوم‌های تخصصی بانوان و دیگر فعالیت‌های ورزشی در حوزه بانوان را به صورت مشخص و جدا از حوزه آقایان دنبال می‌کنیم و امیدواریم در همه استان‌ها ورزش بانوان با تکیه بر ۲ رکن استقلال و خودکفایی بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

سجادی اضافه کرد: در یک سال اخیر با ۴۱ مورد سفر به استان‌ها، از نزدیک با مشکلات و نارسایی‌ها آشنا شدیم اما معتقدیم برخی اتفاقات در حوزه ورزش به اعتبار و پول نیاز ندارد.

وی از مدیران ورزش جوانان استان‌ها و شهرستان‌ها خواست تا با خلاقیت و احساس مسئولیت در این عرصه وارد شده و به صورت خودگردان مجموعه‌های ورزشی را مدیریت و راهبری کنند.

سجادی بیان کرد: شایسته است از ظرفیت ورزشکاران در تجهیز و نگهداری سالن‌های ورزشی استفاده شده و در این زمینه آستین بالا بزنیم.

وی با ابراز ناخرسندی از وضعیت نامطلوب برخی از سالن‌های ورزشی در استان‌ها به ویژه اردبیل ادامه داد: در بازدیدی که از برخی سالن‌های ورزشی داشتیم به معنای واقعی شرمنده شدیم چرا که اصلاً وضعیت مطلوب و مناسب ورزشی نداشتند در حالی که از یک سالن ورزشی انتظار می‌رود شادابی و سرزندگی در آنها حفظ شود.

سجادی اهمیت ورزش را یادآور شد و اظهار کرد: اهمیت ورزش به حدی است که به ازای یک دلار هزینه در ورزش به راحتی می‌توان چهار برابر از هزینه‌کرد در حوزه درمان و اقدامات پیشگیرانه کاست.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آرزو دارم امروز ۴۵ هزار میلیارد تومان منابع در کشور برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص یابد تا ما مجموعه ورزشی را برای ارتقای سلامت مردم در شهرها و روستاهای مختلف به کار گیریم.

سجادی گفت: بالاتر از احداث واحدها و مجموعه‌های ورزشی، بحث نگهداری و بهره‌برداری آن بسیار مهم است چرا که در سفر به برخی از استان‌ها به مجموعه‌های ورزشی به ویژه پیست‌های دوومیدانی برخورد می‌کنیم که پر از سنگلاخ بوده و امکان فعالیت ورزشی روی آنها وجود ندارد.

وی افزود: هر چند ما با ایده‌آل‌ها بسیار فاصله داریم اما به یک خلاقیت می‌توان از زیرساخت‌های ورزشی بهتر و شایسته استفاده کرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هر چند امکان احداث خانه جوان در اردبیل به دلیل کمبود اعتبارات وجود ندارد اما برای حمایت از جوانان استان اردبیل ما آمادگی داریم در یک سالن اجاره‌ای و رهنی خانه جوانان را راه‌اندازی کنیم تا در سال‌های آینده امکان احداث چنین فضایی در اردبیل به وجود آید.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا