شهرستان ها

فوت ۷ نفر در حوادث ناشی از کار در لرستان/افزایش ۲۵ درصدی غرق‌شدگی

خرم‌آباد- مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به فوت هفت نفر در حوادث ناشی از کار در این استان طی امسال، از افزایش ۲۵ درصدی غرق‌شدگی در این مدت در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فارسی نژاد امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش ۲۵ درصدی معاینات اجساد ناشی از غرق شدگی در پنج ماه نخست امسال در استان خبر داد.

افزایش ۲۵ درصدی غرق شدگی در لرستان

وی افزود: بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل در پنج ماهه نخست امسال ۲۰ نفر فوتی ناشی از غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده است که از این تعداد شش نفر زن و ۱۴ نفر مرد بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تصریح کرد: از آمار فوق چهار فوتی مربوط به حادثه سیلاب مردادماه شهرستان الیگودرز است.

فارسی نژاد بیان داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد معاینات اجساد ناشی از غرق شدگی ۱۶ نفر گزارش شده بود، افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

فوت ۷ نفر در حوادث ناشی از کار

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعداد معاینات جرحی حوادث ناشی از کار در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۹.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود: بر اساس اطلاعات واحد آمار در پنج ماهه نخست امسال ۲۹۷ مورد معاینه مصدومین ناشی از حوادث کار ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است که از این تعداد ۲۱ نفر زن و ۲۷۶ نفر مرد هستند.

فارسی نژاد گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل از آنکه تعداد معاینات مصدومین حوادث ناشی از کار ۲۴۸ نفر گزارش شده بود، رشد ۱۹.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به آمار معاینات اجساد ناشی از حوادث کار پرداخت و گفت: بر اساس اطلاعات آماری واحد آمار در پنج ماهه نخست امسال تعداد هفت نفر فوتی (همگی مرد) بر اثر حوادث ناشی از کار به پزشکی قانونی استان ارجاع شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود در سال پنج ماهه نخست سال قبل تعداد معاینات اجساد ناشی از حوادث کار هشت نفر (همگی مرد) گزارش شده بود.

فارسی نژاد عنوان کرد: بیشترین علل فوت در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت و برق گرفتگی بوده است و از نظر جنسیت همگی مرد بوده اند.

افزایش ۱۶ درصدی معاینات اجساد ناشی از سوختگی

وی در ادامه سخنان خود از افزایش ۶.۲۵ درصدی معاینات اجساد ناشی از سوختگی پنج ماه نخست امسال در استان خبر داد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود: بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل در پنج ماهه نخست امسال معاینه جسد ۱۷ نفر فوتی ناشی از سوختگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است که از این تعداد هشت نفر زن و ۹ نفر مرد هستند.

فارسی نژاد بیان داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد معاینات اجساد ناشی از سوختگی ۱۶ نفر گزارش شده بود، رشد ۶.۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا