جامعه

بوی ماه مهر| آغاز فعالیت پایگاه‌های تغذیه و بوفه‌های مدارس بعد از 2 سال


معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه پایگاه‌های تغذیه و بوفه‌های مدارس بعد از دو سال می‌توانند آغاز به کار کنند، گفت: اگر دانش‌آموز و اولیای مدرسه علائم سرماخوردگی و بیماری دارند حتماً در منزل استراحت کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت در مورد موضوع تمهیدات لازم برای بهداشت مدارس در برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه امسال تمام برنامه‌های آموزشی به شکل حضوری انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر چه بیماری کرونا کنترل شده و اعداد و شاخص‌ها هم نزولی هستند اما باید بپذیریم که همچنان با شرایط اپیدمی کرونا و خطر شیوع سایر بیماری‌های تنفسی مواجهیم.

وی با تأکید بر اینکه بهداشت فردی همچنان باید با دقت و شدت بیشتری رعایت شود، افزود: شستن دست‌ها، رعایت نظافت به‌ویژه در سرویس‌های بهداشتی و شیرآلات و سطوح مشترک پُراستفاده مانند دستگیره‌های در و سطوح نیمکت‌ها ضروری است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، استفاده از ماسک توسط دانش‌آموز و اولیای مدارس را ضروری خواند و گفت: اگر از زمان تزریق آخرین دُز واکسن اولیا و مسؤولان مدرسه ۶ ماه گذشته باشد حتماً باید دُز یادآور را تزریق کنند.

فرهادی تصریح گرد: طبق ابلاغیه مشترک وزارت بهداشت با وزارت آموزش‌ و پرورش، اگر دانش‌آموز و اولیای مدرسه علائم سرماخوردگی و بیماری دارند حتماً در منزل استراحت کنند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های تغذیه و بوفه‌های مدارس نیز بعد از دو سال می‌توانند آغاز به کار کنند، تأکید کرد: باتوجه‌به برداشتن ماسک از روی صورت در موقع صرف غذا و میان وعده‌ها، بهتر است پایگاه‌های تغذیه در شرایطی فعالیت کنند که در حیاط مدرسه و فضای باز باشد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: باتوجه‌به ابلاغ دستورالعمل وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر لزوم تشدید بازرسی‌های تیم‌های بهداشت محیط از مراکز آموزشی و مدارس همکاران ما وارد مدارس می‌شوند و ضمن بازرسی‌های بهداشتی، در صورت نیاز مشاوره هم می‌دهند.

پایان پیام/ 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا