شهرستان ها

۷۰۰ برنامه ویژه دفاع مقدس در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۷۰۰ برنامه در قالب ۶۰ عنوان در سراسر استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانبخش عطایی ظهر سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل در آستانه هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اگر امروز عزت و عظمتی را برای ملت ایران و نظام اسلامی شاهد هستیم همه آنها برگرفته از افتخارات دوران دفاع مقدس است که رزمندگان و سلحشوران این مرز و بوم سعی کردند تا مانع از قدرت‌نمایی استکبار جهانی باشند.

وی تصریح کرد: امروز ملت ایران در همه عرصه‌ها به خودکفایی و خودباوری واقعی رسیده اما با فشار و هجمه‌های سنگین جنگ نرم فرهنگی دشمن روبه‌رو است که میدانداران اصلی این جنگ نرم خبرنگاران و طلایه‌داران عرصه اطلاع‌رسانی هستند تا با انعکاس واقعیت‌ها توطئه دشمن را در این عرصه بشکنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان اردبیل گفت: در حالی چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس را با شعار «ما مقاوم هستیم» گرامی می‌داریم که برنامه‌های مختلفی با محوریت نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری در قالب‌های فرهنگی، اجتماعی، رزمی و نظامی در نظر گرفته شده تا نسل آینده را بیشتر با گنجینه عظیم دفاع مقدس آشنا کنیم.

عطایی قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: اگر زمانی ما توان تأمین سیم خاردار را نداشتیم امروز پهپاد به کشورهای مختلف صادر می‌کنیم و در تمام عرصه‌های نظامی جز قدرت‌های ممتاز و برتر جهان هستیم.

وی رهنمودهای مقام معظم رهبری را با تعبیر «گنج» به دوران جنگ یادآور شد و خاطرنشان کرد: نسل امروز را باید با تولید محتواهای هنری، فرهنگی، ادبی و… با دفاع مقدس و دستاوردهای آن آشنا کنیم و قطعاً در این زمینه همه تلاشی مثمر و مؤثر انجام می‌دهند.

برگزاری ۶۰ عنوان برنامه ویژه دفاع مقدس

عطایی از تدارک ۷۰۰ برنامه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قالب ۶۰ عنوان خبر داد و اضافه کرد: افتتاح نمایشگاه رزمی، فرهنگی دفاع مقدس با محوریت عملیات والفجر یک و همچنین برپایی نمایشگاه دستاوردهای پایگاه‌های اسوه بسیج از جمله این برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها است.

وی بیان کرد: در یک‌هزار و ۶۲ پایگاه بسیج در سراسر استان اردبیل توانمندی‌های آنها را در عرصه‌های مختلف در بهار امسال شاهد بودیم که برگزیدگان این پایگاه‌ها در قالب ۳۰ غرفه توانمندی‌های بسیج را در عرصه‌های مختلف به نمایش می‌گذارند.

عطایی به بازسازی عملیات غرورآفرین والفجر یک اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این نمایشگاه سعی ما بر این است تا از خاطرات و بیان دستاوردهای دفاع مقدس به همت پیشکسوتان و رزمندگان جبهه‌های ایثار، جهاد و شهادت استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه در میدان ارتش اردبیل برگزار می‌شود تا صلابت و اقتدار نیروهای مسلح در قالب رژه خودرویی و نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شود.

عطایی تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا با محوریت سه‌هزار و ۴۰۰ شهید استان و پیاده‌روی خانوادگی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان اردبیل تصریح کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس شاهد نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس خواهیم بود و در کنار آن برگزاری میز خدمت، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و اجرای پویش همکلاسی مهربان در حمایت از دانش‌آموزان نیازمند را به نظاره خواهیم نشست.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا