شهرستان ها

انجام سنجش بیش از ۳۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی پایه اول ابتدایی

کرمانشاه- رئیس آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه از انجام سنجش بیش از ۳۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی پایه اول ابتدایی خبر داد.

علی محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید تعداد ۳۵ هزار دانش آموز پایه اول برای سنجش سلامت هدف گذاری شدند.

وی افزود: از میزان کل دانش آموزان پایه اول ابتدایی که باید طرح سنجش سلامت را انجام دهند تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته‌اند و از پنج هزار نفر باقی مانده چهار هزار دانش‌آموز در سال گذشته به عنوان پیش دبستانی سنجش شده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۳۱ هزار نوآموز در سال تحصیلی پیش رو برای سنجش باید به مراکز و پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند که از این میزان بیش از ۳۰ هزار نفر تاکنون مورد سنجش قرار گرفته و مابقی آنها به دلایلی ازجمله تکرار پایه، فوتی، انتقالی و یا دلایل دیگر اقدامی انجام نداده‌اند.

علی بیگی ادامه داد: طبق تصمیم‌گیری‌های انجام شده آخرین مهلت برای سنجش سلامت دانش آموزان پایه اول تا ۲۷ شهریورماه بوده اما تا زمان بسته شدن سایت ثبت‌نام سنجش دانش آموزان فرصت برای جاماندگان باقی است.

وی با اشاره فعالیت ۳۸ مراکز و پایگاه فعال سنجش سلامت نوآموزان، عنوان کرد: ۲۳ پایگاه ثابت، ۱۴ پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی در استان کرمانشاه با تعداد نیرویی به میزان ۲۰۷ نفر در حال فعالیت در حوزه سنجش سلامت دانش‌آموزان هستند.

علی بیگی تاکید کرد: سنجش بدو ورود دانش آموزان به منظور تأیید سلامت روان و آمادگی تحصیلی است که نوآموزان از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، قد و وزن، دهان و دندان، وضعیت واکسیناسیون مورد سنجش و غربالگری قرار می‌گیرند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا