بین الملل

تحویل پرونده شیرین ابو عاقله به دادگاه لاهه

منابع امروز (سه شنبه) از تحویل پرونده شهادت خبرنگار فلسطینی الجزیره به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین المللی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین اعلام کرد که پرونده شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی الجزیره به دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه تحویل داده شده است.
طبق بیانیه سندیکای خبرنگاران فلسطین، این اقدام علی‌رغم فشارهای شدید رژیم صهیونیستی و وابستگان به این رژیم در خارج صورت گرفته است.
در این بیانیه آمده است که در شکایت تحویل داده شده به دادگاه لاهه از رژیم صهیونیستی به اتهام ترور ابو عاقله، مجروح کردن علی السمودی، همکار خبرنگار وی و همچنین هدف قرار دادن “شذی حنایشه” دیگر همکار آنها در ۱۱ ماه مه گذشته در “جنین” شکایت شده است.
طبق این بیانیه، این شکایت که شامل درخواست آغاز تحقیقات کیفری بین‌المللی است، توسط وکلای دفاتر “Bindmans LLP” و “Doughty Street Chambers” به ​​نمایندگی از خانواده شهید ابوعاقله، سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی و فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران ارائه شده است.
سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین در ادامه آورده است که این پرونده پس از تکمیل تمام مراحل قانونی لازم برای اطمینان از موفقیت آن و مکلف کردن کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی به شروع تحقیقات و همچنین محاکمه و مجازات رهبران رژیم اشغالگر و مسئولین مستقیم ارتکاب این جنایت به لاهه ارسال شده است.
شیرین ابو عاقله ۱۱ مه در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری کشته شد. فلسطین اواخر مه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات صورت گرفته ابو عاقله توسط یک نظامی اسرائیلی به صورت عمدی کشته شده است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا