شهرستان ها

برگزاری ۲۰۰ یادواره شهدا در اردبیل

اردبیل- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: ۲۰۰ یادواره شهدا با محوریت کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی واحد عصر سه‌شنبه در آستانه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: برای سومین بار متوالی در سال‌های اخیر تجلیل از یک میلیون ایثارگر همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه سی‌ام مهرماه و در آستانه هفته دفاع مقدس با حضور مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد تا در سالن ولایت شاهد تجلیل و تکریم از ۵۵۰ نفر از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در استان اردبیل باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: در سطح استان در هفته دفاع مقدس ۱۴ هزار ایثارگر و پیشکسوت دوران دفاع مقدس مورد تجلیل قرار می‌گیرند که در شهرستان‌های مختلف همزمان با هفته دفاع مقدس این تجلیل‌ها و تکریم‌ها به انجام خواهد رسید.

واحد افزود: در نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در میدان ارتش، گلباران مزار شهدا در بهشت فاطمه اردبیل و افتتاح نمایشگاه رزمی، فرهنگی عملیات والفجر یک را در محوطه موزه دفاع مقدس شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال این نمایشگاه با محوریت بازسازی عملیات والفجر یک و در قالب غرفه‌های متعدد برپا شده و از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ شب پذیرای هم استانی‌ها خواهد بود.

واحد اضافه کرد: در کنار به صدا در آمدن زنگ مقاومت در مدارس، بیش از ۲۰۰ یادواره شهدا با محوریت کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده که یادواره شهدای روحانی و تجلیل از شهدای عملیات والفجر یک از جمله این برنامه‌ها است.

واحد از اکران فیلم‌های سینمایی با محوریت دفاع مقدس در سالن سینمای دفاع مقدس اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این مجموعه به نام «تماشاخانه شهدای خیبر» هر روز پذیرای گروه‌های مختلف جامعه خواهد بود تا در سه نوبت اکران ۲۰ فیلم را شاهد باشیم.

وی از تبلیغات گسترده و اثرگذار محیطی، دیدار با خانواده‌های شهدا و سرکشی از این خانواده‌ها را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و ادامه داد: آئین نکوداشت یاوران ایثار و خادمان جهاد و شهادت نیز همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شده و مراسم پیاده‌روی و سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه در این هفته برگزار خواهد شد.

واحد تولید محتواهای متنوع و برگزاری نشست و همایش تجلیل از بانوان ایثارگر را در استان یادآور شد و تصریح کرد: همه ساله ۳۰ تا ۶۰ عنوان کتاب توسط حفظ آثار تهیه و آماده انتشار می‌شود که در یک سال اخیر نیز تهیه ۷۰ عنوان کتاب در این حوزه در دستور کار قرار گرفته که ۲۱ عنوان آماده چاپ و ۴۱ عنوان نیز تا پایان سال آماده انتشار خواهد شد.

وی از تدوین کتاب «نقش استان در دفاع مقدس» و نهایی شدن این مجموعه خبر داد و گفت: در ۱۰ شهرستان تا ۸۵ درصد کار انجام شده و تلاش بر این است تا فعالیت‌ها در این حوزه به شکل مناسب انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از تهیه و تدارک ۱۵ عنوان کتاب صوتی و آماده‌سازی موزه دفاع مقدس برای محتواچینی با ارزش خبر داد و افزود: در چهار محور پیشینه تاریخی اردبیل رخدادهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تداوم و پایداری سعی می‌کنیم تا در موزه دفاع مقدس محتواهای ارزشمندی را برای علاقه‌مندان تدارک ببینیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا