بین الملل

جنگ داخلی در سوریه ۷۵ درصد تولید گندم را در این کشور از بین برده است

تولید گندم در سوریه نسبت به دوره قبل از آغاز جنگ داخلی در این کشور ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) تاکید کرد، میزان تولید گندم در سوریه نسبت به پیش از دوره قبل از آغاز جنگ داخلی در این کشور 75 درصد کاهش یافته است.

مایک رابسون، نماینده سازمان فائو در سوریه در این رابطه به رویترز خبر داد جنگ داخلی در سوریه یکی از دلایل کاهش شدید تولید گندم در این کشور محسوب می‌شود.

به گفته این مقام سازمان ملل متحد، تولید گندم در سال 2022 در سوریه به حدود یک میلیون تن رسید، رقمی که نشان می‌دهد کشور نیازمند واردات حجم عظیمی از این محصول برای تامین نیازهای داخلی خویش است.

او با وجود اشاره به مسایل تاثیر گذار دیگری همچون شرایطی جوی و نیز اقتصاد متزلزل سوریه تاکید کرد، پیش از آغاز جنگ داخلی در سوریه، این کشور سالانه 4 میلیون تن گندم تولید می‌کرده که علاوه بر خودکفایی بخشی از آن را هم در مواردی به کشورهای همسایه صادر می‌کرد.

او خاطر نشان کرد با وجود کمبود شدید گندم در سوریه، تحریم‌های اعمال شده بر این کشور باعث شده است تا دمشق با محدودیت‌های برای تامین و پرداخت قیمت کالای خریداری شده خود باشد.

به گفته این مسئول بین المللی، بخش عمده کشت گندم در سوریه دیم بوده و تکیه کاملی به بارش باران دارد، در حالی که اقتصاد سوریه نیز به دلیل وقوع جنگ خانگی در این کشور و 12 سال بحران داخلی به شدت شکننده بوده و باعث سقوط ارزش لیر سوریه و به تبع آن افزایش قیمت‌ها از جمله قیمت کود، بذر و سوخت شده است.

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل تاکید کرد: سوریه در حال حاضر نیازمند واردات حدود دو میلیون تن گندم برای تامین حداقل غذای ساکنان مناطق تحت کنترل دولت مرکزی است.

انتهای پیام/*

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا