بین الملل

راکتور نیروگاه اتمی آلمان نشت کرد و غیرفعال شد

در آستانه فصل زمستان و بحران انرژی در اروپا؛

براساس تأیید وزارت محیط زیست آلمان، یکی از راکتورهای نیروگاه هسته‌ای این کشور در ایالت باواریا، نشت کرده و فعالیت آن کاملا متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت محیط زیست آلمان اعلام کرد که در نیروگاه اتمی «ایزار ۲» واقع در جنوب این کشور، یکی از راکتورها نشت کرده است.

بنا به اعلام وزارت محیط زیست آلمان، این نشتی خطری برای مردم ندارد اما می‌تواند برنامه دولت برلین را برای تعدیل کمبود انرژی ناشی از جنگ اوکراین، مختل کند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده که فرآیند تعمیر در ماه اکتبر انجام خواهد شد و دست کم یک هفته طول می‌کشد و در این بازه، تمام فعالیت‌های این نیروگاه، کاملاً متوقف خواهد شد.

برلین در تلاش برای حذف انرژی اتمی، قصد داشت در اواخر سال ۲۰۲۲، این نیروگاه اتمی را تعطیل کند اما بحران انرژی جاری، دولت آلمان را مجبور کرد که این نیروگاه را تا آوریل ۲۰۲۳ فعال نگه داشته و در صورت وخیم‌تر شدن بحران انرژی در اروپا، از آن به عنوان منبع ذخیره استفاده کند.

دولت آلمان در اواخر ماه آگوست (ماه گذشته میلادی)، به منظور کاهش مصرف انرژی در فصل زمستان، مجموعه‌ای از اقدامات را اتخاذ کرد که از جمله آن می‌توان به محدود کردن روشنایی و گرمایش ساختمان‌های دولتی اشاره کرد. دولت آلمان همچنین از مردم خواسته تا جایی که می‌توانند، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

به‌دنبال عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، اتحادیه اروپا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرد و در نتیجه این تحریم‌ها و اختلال در پمپاژ گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم یک که اصلی‌ترین مسیر انتقال گاز به اروپا و آلمان است، قیمت‌های گاز طبیعی در اروپا به شدت افزایش یافت و بروکسل را در آستانه فصل زمستان، با بحران انرژی مواجه کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا