سیاسی

به توافق هسته‌ای با ایران امیدواریم

وزیر خارجه قطر:

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی در سازمان ملل متحد عنوان کرد که به اهمیت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای امیدواریم.


به گزارش ایلنا، «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه و معاون نخست وزیر قطر گفت که قطر به اهمیت بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران امیدوار است چرا که این توافق باعث ثبات در منطقه و جلوگیری از هر گونه مسابقه تسلیحاتی می‌شود.

به گزارش «الجزیره»، وی در ادامه افزود که جهان شاهد بحران انرژی است که این به سیاست‌های غلط و عدم سرمایه گذاری در این موضوع مهم است.

وزیر امور خارجه قطر عنوان کرد که کشورش تلاش زیادی برای ایفای نقش سازنده در مذاکرات هسته‌ای با گفت‌وگو با همه طرف‌ها دارد و پس از رفع نگرانی هایشان، تمایل ایران و سایر طرف‌ها را برای دستیابی به توافق را اعلام می‌کند.

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی در مورد بحران جهانی انرژی گفت که شروع جنگ در اوکراین عواقبی را در پی داشت و بحران را تشدید کرد.

وی بیان کرد که که قطر با اشاره به این که قطر با قراردادهای بلندمدت همواره منبع انرژی قابل اعتمادی برای تمامی شرکای خود بوده است، اظهار کرد که مذاکراتی بین قطر و شرکای آن مثل آلمان در خصوص غیر دولتی بودن و مستقل در حال انجام است.

وی در ادامه تاکید کرد که قطر بهترین کاری را که می‌تواند انجام بدهد کمک به اروپا یا کشورهای دیگر که به انرژی نیاز دارند، است.

وزیر خارجه قطر هنگام سخنرانی در سازمان ملل متحد تصریح کرد که قطر با توجه به وضعیت دشوار انسانی در جست‌وجوی راهی برای ارتباط با دولت افغانستان است با، همچنبن قطر تخلیه افغان‌ها را همچنان می‌دهد ولی ۳ هزار افغان هنوز در قطر هستند.

وی گفت که ما معتقدیم که به جای تمرکز بر روند تخلیه مردم از قطر و عواقب آنچه در افغانستان رخ داده است، باید در سطح انسانی و اقتصادی به علل ریشه ای آن پرداخته شود، همچنین جامعه جهانی باید متحد شود و شروطی را تعیین کند که رهبری کنونی افغانستان باید آن را رعایت کند تا راهی که پیش‌رو داریم روشن باشد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا