ورزش

تکرار طرح کی‌روش برای آماده‌سازی ملی‌پوشان؛ همین امروز تعامل کنید!

طرح کارلوس کی‌روش برای آماده‌سازی بازیکنان ملی‌پوش شاغل در داخل کشور نیاز به هماهنگی بین باشگاه‌ها و فدراسیون و سازمان لیگ دارد تا جلوی مشکلات گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرده که «قرار است بعد از اردوی تیم ملی در اتریش به دلیل عدم امکان برگزاری اردو‌های بلند‌مدت، بازیکنان ملی‌پوش داخلی دو روز بعد از مسابقه تیم‌های باشگاهی‌شان، در آکادمی فوتبال با کادر فنی تیم ملی برنامه ریکاوری و افزایش توان بدنی انجام دهند».

کی‌روش در دوره قبلی حضورش در ایران نیز این رویه را در پیش گرفت و حالا پیش از جام جهانی 2022 قطر قرار است یک بار دیگر آن را در دستور کار قرار دهد. در تجربه قبلی اجرای این طرح، مشکلاتی از حیث ناهماهنگی به وجود آمد و برخی از سرمربیان که مجبور بودند بازیکنان‌شان را در هفته یکی دو روز به آکادمی فوتبال بفرستند گلایه‌هایی داشتند. این شرایط مخصوصاً برای بازیکنان تیم‌های شهرستانی دشوار‌تر بود چرا که رفت و برگشت آنها به تهران هم زمان‌بر و هم منجر به خستگی بازیکنان می‌شد. این مشکلات در هفته‌هایی که زمان بین بازی‌ها کم بود بیشتر خود را نشان می‌داد.

قرار است هفته‌های هشتم تا یازدهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شود و نفرات ملی‌پوش روزهای شنبه و یکشنبه در اختیار کادر فنی تیم ملی باشند. قرار بود تا زمان آغاز جام جهانی مسابقات نیم فصل اول برگزار شود و تعطیلات نیم فصل در جام جهانی قرار بگیرد ولی طبق اعلام سهیل مهدی با برنامه‌هایی که وجود دارد، عملاً این اتفاق ممکن نیست. بنابراین دیگر حساسیت خاصی برای اجرای فشرده لیگ وجود نخواهد داشت و می‌تواند تعامل خوبی بین باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال شکل بگیرد.

شکل‌گیری این رویه اما نیاز به هماهنگی و تعامل بین باشگاه‌ها و فدراسیون دارد. باشگاه‌ها هزینه‌های زیادی متحمل شده‌‌اند تا اهداف‌شان را پیش ببرند و از سویی دیگر تیم ملی نیز پیش از جام جهانی در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته و نیاز به حمایت برای آماده‌سازی هرچه بهتر دارد. در این بین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نقش خیلی مهمی در ایجاد تعامل دارند و باید شرایط در این مدت به نحوی پیش رود که هم باشگاه‌ها از جدایی موقت بازیکنان‌شان از اردو متضرر نشوند و هم خللی در برنامه‌های کادر فنی تیم ملی ایجاد نشود. برای این کار فردا هم دیر است و باید همین امروز ایجاد تعامل را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا