سیاسی

رهبر انقلاب: حقایق دفاع مقدس باید به گوش جوان‌ها برسد/ طرف جنگ، استکبار جهانی بود


رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه حقایق دفاع مقدس باید به گوش جوانها برسد، تاکید کردند: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، صبح امروز ( چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. 

مهم‌ترین محورهای بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار که به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های سیما و همچنین پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب پخش شد، به شرح زیر است:

– تجلیل از پیشکسوتان وظیفه همه است. دفاع مقدس دوران پرهیجان، پرحادثه و پرفایده‌ای است. دوران دفاع مقدس از جمله حوادثی است که برای دیروز، امروز و فردای ما دارای اثر است، بنابراین پیشکسوتان در این حوزه باید مورد توجه و احترام باید قرار گیرند.

– پیشکسوتان کسانی هستند که زودتر از دیگران نیاز را شناختند و دانستند و برای برآوردن آن نیاز شتافتند، آن هم در میدان سختی مانند میدان جهاد و فداکاری. بنابراین تمجید از اینها وظیفه همه ماست.

– هرچه بگذرد دفاع مقدس بیشتر شناخته می‌شود.

– یک روزی ما ادعا می‌کردیم که تمام کشورها در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی می‌جنگیدند؛ امروزه تمام آن کشورها این موضوع را تایید می‌کنند.

– حمله نظامی بعد از انقلاب به کشور غیرمنتظره نبود. درست است حمله را صدام انجام داد، اما پشت سر صدام استکبار جهانی قرار داشت.

– آن‌ها از انقلاب اسلامی ایران به شدت عصبانی بودند. این انقلاب کارهایی را انجام داد که خود ما خیلی متوجه آن نبودیم، اما استکبار جهانی متوجه آن شده بود.

– وقتی حرفی از دفاع مقدس می‌شود می‌بینیم جوانان خیلی اطلاع ندارند.

– حقایق دفاع مقدس باید به گوش جوانها برسد. 

–  هدف صدام در مرحله اول جدا کردن خوزستان از کشور بود.

– فکر می‌‌کنند بعد واقعه خرمشهر اگر دستمان را روی هم می‌گذاشتیم کار تمام می‌شد؛ بلکه دشمن تازه شروع می‌کرد. این بی‌مسئولیت اظهارنظر کردن یکی از ابتلائات است که وجود دارد. نظام سلطه می‌خواست ملت ما را به زانو در بیاورد.

– ملت ایران در زمان انقلاب حرف و پیام جدیدی برای دنیا داشت و نظام سلطه می‌خواست این حرف جدید و پیام به کسی نرسد. می‌خواستند صدای ملت ایران را در گلو خفه کنند.

– می‌خواستند نشان دهند اگر کسی علیه آمریکا قیام کند سرکوب خواهد شد.

– در داوران دفاع مقدس همه کشور عمق دفاعی جبهه‌ها شد.

– دفاع مقدس مردم را یکپارچه کرد.

دفاع مقدس آزمون وفاداری ارتش و سربرآوردن سپاه بود.

تکمیل می‌شود …


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا