جامعه

طلب ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری از دولت

معاون مالی و اقتصادی شهرداری مطرح کرد؛

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: طلب ثبت شده ما در دولت ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اسناد و مدارکی از محل عوارض شهرسازی و سایر دستگاه ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل فلاح، در نشست خبری روز چهارشنبه خود با اشاره به برنامه‌های معاونت مالی در طول یکسال گذشته گفت: اصلاح ساختار مالی شهرداری تهران با ایجاد خزانه واحد آغاز به کار شد این خزانه از سال ۹۸ با توجه به مجوزهای موجود کار خود را آغاز نکرده بود اما اکنون تمامی حساب‌های درآمدی وارد خزانه می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری تمامی دستگاه‌های وابسته به شهرداری در این سامانه وارد شدند که اولین حسن آن درآمدهای اختصاصی است.

فلاح بابیان اینکه از اسفندماه پرداخت حقوق متمرکز آغاز شده است گفت: این کار منجر به مشخص شدن پرداختی‌ها است در گذشته رقم پرداختی‌ها با مصرفی آنها متفاوت بود اما با این کار توانستیم صرفه جویی داشته باشیم و ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با اشاره به کسورات مالیاتی تصریح کرد: در روش جدیدی که ایجاد کردیم این کسورات پرداخت می‌شود ما منجر به عدم انباشت بدهی مالیاتی و تأمین اجتماعی می‌شود.

فلاح با اشاره به حواله الکترونیکی گفت: در بستر این حواله پرداخت‌ها به صورت شفاف می‌شوند.

وی گفت: واحدی منسجم برای پرداخت بدهی در شهرداری تهران وجود نداشت زیرا بدهی‌ها در بخش‌های مختلف است اما به دنبال ایجاد واحدی منسجم هستیم تا تمامی بدهی‌ها را در این واحد بررسی کنیم و درحال حاضر با توجه به این برنامه طلب ثبت شده ما در دولت ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اسناد و مدارکی از محل عوارض شهرسازی و سایر دستگاه‌ها وجود دارد و پس از بررسی‌های دقیق می‌توان طلب شهرداری تهران را بررسی کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران ادامه داد: تأمین اجتماعی ادعای ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی را داشت و و در سال ۱۴۰۰ این ادعا به ۶ هزار میلیارد تومان رسید و پس از حساب و کتاب‌ها این طلب به هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

فلاح درباره مولدسازی دارایی‌ها گفت: ثبت و ضبط دارایی‌های ملکی از اولویت‌های شهرداری بود و در ابتدای دوره ۱۲ هزار و ۲۰۰ ملک ثبت شده بود و اکنون این عدد ۲۰ هزار دارایی است و تا پایان سال این دارایی‌ها بیشتر می‌شوند.

وی با اشاره به سامانه ارجاع به کارشناس گفت: این سامانه منجر به حذف امضای طلایی و مفاسد شد تا پیش از این ارجاع به کارشناس صورت می‌گرفت اما اکنون از طریق این سامانه بدون دخالت دست و رندوم کارشناسان انتخاب می‌شوند.

درآمد شفاف شهرداری در بستر عرضه املاک در بورس

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با اشاره به عرضه املاک در بورس تصریح کرد: کار ویژه شهرداری تهران مولد سازی دارایی‌ها است و دو ملک شهرداری تهران در عرض ۲ ساعت در بورس عرضه شد و همه اقدامات به صورت شفاف انجام می‌شود و این در حالی است که در روش مزایده شفافیت وجود ندارد و ممکن به از دست رفتن ۳۰ درصد درآمد شهرداری می‌شود.

فلاح گفت: مودیان ما می‌توانند ملک خود را در بورس عرصه کنند تا بتوانیم هزینه‌ها را پرداخت کنیم و این شیوه منجر به شفافیت می‌شود در حال حاضر ملک سوم شهرداری نیز در تابلو عرضه است و ۸ ملک در مرحله امید نامه و ۵۱ ملک در دست کارشناسی است و شهرداری تهران هر هفته عرضه خواهد داشت.

وی با اشاره به درآمدهای شهرداری تهران گفت: سال گذشته ۱۲۰ هزار مانده خزانه شهرداری بود و باید بیش از هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کردیم اما خوشبختانه در حال حاضر مشکل مالی نداریم و بالغ بر ۴ هزار و میلیارد تومان اعتبار تملک سرمایه‌ای داشتیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران اظهار کرد: از ابتدای سال هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بابت اقساط و بدهی‌های بانکی پرداخت کرده ایم.

فلاح بیان کرد: بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع تجهیز کرده ایم و سهم ۶ ماهه معاونت ۸ هزار میلیارد تومان بوده است و ۳ هزار میلیارد تومان بیشتر تحقق درآمدی داشتیم و نسبت به سال گذشته ۱۳۳ درصد منابع بیشتری تحقق کردیم و ۴ هزار میلیارد تومان منابع سال گذشته به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی بیان اینکه تمامی پروژه‌هایی که در پیش گرفته بودیم دارای مشکل بوده است گفت: ۷ پروژه حل فصل شدند و از محل این پروژه ۶ هزار میلیارد تومان در دست شهرداری تهران است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران تصریح کرد: تأمین تجهیز مصالح را به بازار سرمایه منتقل کردیم و قیری که برای آسفالت تأمین می‌شود از بازار کالا خریداری می‌شود و روند آن مشخص و دارای انظباط مالی حداکثری است.

صرفه جویی ۳۰ درصدی در منابع شهرداری در بستر خرید بورسی

فلاح تصریح کرد: با خرید بورسی ۳۰ درصد صرفه جویی در منابع مالی شهرداری تهران داشته ایم ما اعتقاد داریم می‌توان تهران را با مشارکت بخش خصوصی آباد کرد و این منوط به این است که پروژه‌ها در بستر مطالعات صورت گیرد.

وی با اشاره به تحقق بودجه گفت: پیش بینی ما این است که بودجه حتماً محقق شود و قطعاً با توجه به عملکرد امسال و زیرساخت‌هایی که فراهم شده است محقق می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: ۲۹ ملک در دست تخلیه است و ۲۵ ملک نیز تخلیه شده است و مالکان این ساختمان‌ها هیچ ارتباطی با شهرداری تهران نداشتند و سال‌ها آنرا تصرف کرده بودند.

در حال تکمیل…

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا