جامعه

افتتاح ۱۸۳ پروژه در هفته گردشگری


مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری گفت: در هفته گردشگری۱۸۳ پروژه در سطح کشور با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری در مراسم رونمایی از پوستر هفته گردشگری که با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، مدیران کل و اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، با اشاره به اینکه عمده افتتاح‌ها در هفته دولت و دهه فجر انجام می‌شود، بیان کرد: در هفته گردشگری۱۸۳ پروژه در سطح کشور با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و ۳۸۸ هزار مترمربع به ظرفیت گردشگری  کشور اضافه می‌شود.
وی با اشاره به فراهم شدن دو هزار ۲۰۰ فرصت شغلی افزود: این پروژه‌ها ۲۱ هتل، ۸۱ اقامتگاه بو‌گردی، ۲۱ سفرخانه سنتی، ۲۶ مجمتمع گردشگری و ۳۴ پروژه سایر مسائل را شامل می‌شود.
وی به هماهنگی بین دستگاهی برای حل مشکلات پروژه‌های گردشگری اشاره کرد و افزود:  گردشگری با حوزه‌های مختلفی در ارتباط است و سیاست وزارتخانه و معاونت گردشگری تعامل با دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات و از میان برداشتن موانع برای دریافت تسهیلات بانکی و تامین منابع مالی است.
وی به امضای تفاهم‌نامه با سازمان امور اراضی اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد انتقال سند مالکیت ملی بر اساس ارزش قیمت زمین در زمان واگذاری انجام‌ شود. امضای سه تفاهم‌نامه با سازمان بنادر، شرکت فرودگاه‌ها و شرکت ملی پست نیز در هفته گردشگری انجام می‌شود.
تجری در ادامه فرآیند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را زمان‌بر عنوان کرد و با اشاره به پروژه‌های گردشگری در حال ساخت در کشور، افزود: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در حال احداث در کشور داریم که اولویت برای پرداخت تسهیلات با پروژه‌های بالای ۷۰ درصد است.

پایان پیام/
 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا