بین الملل

آغاز تحقیقات درباره کشته شدن مشکوک دختر عراقی در بغداد

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از آغاز تحقیقات درباره کشته شدن دختر نوجوان عراقی خبر داد که گفته می شود به ضرب گلوله نظامیان آمریکایی در منطقه ابوغریب بغداد کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، فرماندهی عملیات بغداد از آغاز تحقیقات درباره مرگ یک دختر نوجوان در منطقه ابوغریب در غرب پایتخت عراق خبر داد. این در حالی است که منابع عراقی می‌گویند که این دختر نوجوان به ضرب گلوله نظامیان آمریکایی کشته شده است.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق در این خصوص گزارش داد: «زینب عصام ماجد الخزعلی» دختر نوجوان عراقی بر اثر تیراندازی تصادفی کشته شده است و مراجع ذیربط که مسئول پیگیری این پرونده هستند، نتیجه تحقیقات را به محض روشن شدن به اطلاع افکار عمومی عراق خواهند رساند و اقدامات قانونی لازم را درباره هرکسی که ثابت شود در این حادثه دخیل بوده است، انجام می‌دهند.

این در حالی است که به گزارش منابع عراقی، «قیس خزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق خواستار رسیدگی فوری به پرونده قتل زینب عصام ماجد شد که به گفته او به ضرب گلوله نظامیان آمریکایی کشته شده است. الخزعلی خواستار ارائه گزارشی مفصل در توضیح چگونگی استقرار یک پایگاه نظامی خارجی در خاک عراق و نقض حاکمیت این کشور و شلیک گلوله به بهانه آموزش در محله‌های مسکونی آن شد.

گفتنی است منابع عراقی روز گذشته پیش تصویری از یک دختر نوجوان عراقی را پخش و اعلام کردند که او در حالی که با پدرش در مزرعه خود در روستای «البو علوان» در منطقه ابوغریب در غرب بغداد کار می‌کرد، توسط نظامیان آمریکایی به ضرب گلوله کشته شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا