جامعه

هوای اهواز و تهران برای گروه های حساس ناسالم است

براساس اعلام مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم

گزارش تحلیلی وضعیت شاخص آلودگی هوای ۸ کلانشهر کشور در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت شاخص آلودگی هوا در ۸ کلانشهر در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ به ترتیب آلوده‌ترین مشخص شد.

اهواز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۱۴۱)

اما در رتبه دوم کلانشهرهای آلوده کشور شهر اصفهان قرار دارد که در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و به دلیل افزایش عامل ازن (AQI=۱۱۹) قرار دارد.

پس از اهواز و اصفهان، شهر کرج در وضعیت قابل قبول قرار گرفته که در این شهر عامل ازن با عدد AQI=۹۳ در جدول خودنمایی می‌کند.

شهر اراک چهارمین کلانشهر آلوده کشور است که در وضعیت قابل قبول قرار گرفته اما در این شهر ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بر روی عدد ۹۱ قرار گرفته است.

پنجمین کلانشهر آلوده کشور شهر مشهد است که در وضعیت قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۸۴) جای گرفته است.

باید اشاره کرد شهر تهران در این رده بندی در جای ششم قرار دارد که وضعیت آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۸۲) است.

شهر تبریز در این جدول هفتم است و وضعیت آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۸۰) می‌باشد.

و در آخر شهر شیراز آخرین کلانشهر آلوده در این جدول است و وضعیت آن پاک برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۷۵) می‌باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا