بین الملل

وزیر دفاع روسیه:‌ ۳۰۰ هزار نیرو برای فراخوان پوتین به کار گرفته می‌شوند

وزیر دفاع روسیه از برنامه کشورش برای به‌کارگیری حدود ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره برای طرح “بسیج نسبی” نیروها که از سوی پوتین اعلام شد، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز چهارشنبه پس از اعلام  برنامه “بسیج نسبی” نیروهای نظامی کشورش از سوی رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه آنقدر که با “مجموعه غرب” در جنگ است با ارتش اوکراین در جنگ نیست.
سرگئی شویگو در مصاحبه با شبکه “روسیا ۲۴” گفت که این طرح بسیج نیرو برای کنترل “سرزمین‌های تاکنون آزاد شده” اجرا می‌شود.
او خاطرنشان کرد، حدود ۳۰۰,۰۰۰ نیروی ذخیره قرار است برای اجرای این طرح بسیج نسبی نیروها فراخوانده شوند و این نیروهای فراخوانده شده قبل از استقرار آموزش نظامی دریافت خواهند کرد.
امروز چهارشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با نزدیک شدن به هفت ماهه شدن جنگ با اوکراین، طرح بسیج نسبی نیروهای روسیه را اعلام کرد.
شویگو تاکید کرد، یک “فرماندهی غربی” در کی‌یف پایتخت اوکراین مستقر است و عملیات نظامی در اوکراین را هدایت می‌کند.
وزیر دفاع روسیه همچنین بیان کرد که بیش از ۱۰۰۰ مزدور خارجی برای اوکراین می‌جنگند.
شویگو در ادامه این مصاحبه گفت، کلیت مجموعه اقماری ناتو دارند علیه روسیه در اوکراین کار می‌کنند.
او تاکید کرد، انواع تسلیحات ارتش روسیه از جمله به اصطلاح تسلیحات “سه گانه هسته‌ای” وظیفه تعیین شده توسط پوتین را به عنوان بخشی از عملیات انجام می‌دهند.
شویگو پس از ماه‌ها سکوت در مورد تلفات روسیه در این درگیری گفت که تلفاتی که روسیه از “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین داشته به ۵۹۳۷ نفر رسیده است.
به گفته وزیر دفاع روسیه، نیروهای این کشور پیش‌روی در منطقه دونتسک اوکراین را ادامه ‌می‌دهند.
شویگو تاکید کرد: اوکراین تا این مقطع از عملیات نظامی ویژه روسیه نیمی از ارتش خود یا معادل بیش از ۱۰۰ هزار تن را از دست داده است.
وی افزود: در مراحل ابتدای این عملیات، تعداد نیروهای اوکراینی به حدود ۲۰۱ تا ۲۰۲ هزار نفر بالغ می‌شد.
 وزیر دفاع روسیه بیان کرد: در طول این مدت بیش از ۱۰۰ هزار تن تلفات به وجود آمده است. ۶۱۲۰۷ تن کشته و ۴۹۳۶۸ تن دیگر زخمی شده‌اند و آنها نیمی از نیروهای مسلح خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا