بین الملل

سکوت بغداد، آمریکایی ها را برای انجام تخلفات بیشتر جسور کرده است

تحلیلگر عراقی:

«هیثم الخزعلی» با تأکید بر اینکه نظامیان آمریکایی باید از عراق اخراج شوند، گفت: سکوت دولت بغداد، نظامیان آمریکایی را برای انجام تخلفات بیشتر و تهدید امنیت اجتماعی عراق جسور کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «هیثم الخزعلی» تحلیلگر سیاسی عراقی در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره کشته شدن یک دختر نوجوان عراقی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر آمریکایی در بغداد گفت: سکوت دولت بغداد در قبال حضور آمریکا و تجاوزات آن در خاک عراق، آمریکا را جسور کرده است تا از حد فراتر رفته و امنیت اجتماعی عراق را تهدید کند. این مسئله اقتضا می‌کند تا پارلمان برای خروج همه نیروهای آمریکایی از عراق اعمال فشار کند.

الخزعلی ادامه داد: نیروهای آمریکایی در محله‌های مسکونی عراق و در مأموریت‌هایی که ادعا می‌کنند آموزشی است، از گلوله‌های واقعی استفاده می‌کنند. این تخلفات آمریکایی‌ها بیانگر نقض آشکار حاکمیت کشور عراق و تهدیدی آشکار برای امنیت اجتماعی و جان شهروندان عراقی است.

این تحلیلگر عراقی تصریح کرد: سکوت دولت موقت به ریاست مصطفی الکاظمی در قبال این تخلفات، عاملی است که نیروهای آمریکایی را جسورتر کرده تا در بی مبالاتی و بی احترامی به جان شهروندان عراقی پافشاری کنند.

هیثم الخزعلی در پایان سخنانش بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج تمامی نیروهای خارجی از عراق حتی با استفاده از زور تأکید کرد.

گفتنی است منابع عراقی روز گذشته تصویری از یک دختر نوجوان عراقی را پخش و اعلام کردند که او در حالی که با پدرش در مزرعه خود در روستای «البو علوان» در منطقه ابوغریب در غرب بغداد کار می‌کرد، توسط نظامیان آمریکایی به ضرب گلوله کشته شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا