بین الملل

پلیس آلمان به املاک یکی از الیگارش‌های روس یورش برد

حدود ۲۵۰ تن از افسران پلیس آلمان امروز (چهارشنبه) به املاک یکی از الیگارش‌های روسی که متحد پوتین است و در ارتباط با یکسری نقض‌های تحریمی و پولشویی یورش بردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستان‌های فرانکفورت و مونیخ در بیانیه‌هایی مجزا اعلام کردند که پلیس فدرال و دولت، ۲۴ ملک متعلق به “علی‌شیر عثمانف” الیگارش روس و متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را در ایالت‌های بایرن، بادن-وورتمبرگ، هامبورگ و شلسویگ-هولشتاین مورد تفتیش قرار دادند.
در بیانیه از سوی دادستان‌های فرانکفورت از این فرد نامی برده نشده و فقط به عبارت یک تاجر روس اکتفا شده است. اما روزنامه اشپیگل نخستین رسانه‌ای که به این عملیات اشاره کرد نام عثمانف را ذکر کرده است.
عثمانف در آمریکا و اتحادیه اروپا تحت تحریم است.
گفته می‌شود دادستان‌های فرانکفورت اعلام کردند، مظنون تحقیقات آنها که چندین تراکنش مالی بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ با استفاده از شبکه پیچیده‌ای از شرکت‌های فراساحلی برای پنهان کردن منشا پرداخت‌ها که بالغ بر میلیون‌ها یورو می‌شود، انجام داده است.
این دادستان‌ها همچنین اعلام کردند: این تردید وجود دارد که مبالغ انتقالی ناشی از جرایم به ویژه فرار مالیاتی بوده باشد.
دادستان‌های مونیخ نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که تحقیقات آنها بر اساس ادعاهایی مبنی بر پرداخت‌هایی به شرکت‌های امنیتی است که از اموال محافظت می‌کنند و این اقدامات بر خلاف قوانین تحریم است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا