بین الملل

گروه تروریستی «تحریر الشام» برای ساکنان شمال غرب سوریه کارت شناسایی صادر می‌کند

هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) در شمال غرب سوریه صدور کارت‌های شناسایی برای ساکنان این مناطق را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، وزارت امور داخلی هیئت تحریر الشام در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هیئت رسیدگی به درخواست‌های ساکنان مناطق شمال غرب سوریه برای اخذ کارت شناسایی را در ۱۰ مرکز واقع در شهر ادلب، شهرک سرمدا، شهر حارم، شهر کفر تخاریم و شهرک الدانا در شمال استان ادلب آغاز کرد.
همچنین این وزارتخانه اعلام کرد، تمامی افراد بالای ۱۴ سال باید برای دریافت کارت شناسایی از مرکز ثبت احوال اقدام کنند.
یک منبع محلی نزدیک به تحریر الشام گفت: صدور کارت‌های شناسایی در منطقه‌ای ناامن که در آن جنایات مختلفی رخ می‌دهد، یک ضرورت کیفری است و دستکم در شرایط فعلی این موضوع ابعاد سیاسی ندارد.
این منبع افزود: صدور کارت‌های شناسایی برای ساکنان شمال غرب سوریه یک ضرورت است، یک نسل کامل در این مناطق بدون کارت شناسایی بوده و بسیاری از آوارگان در این مناطق کارت‌های شناسایی خود را گم کرده‌اند.
در مناطق تحت إشغال تحریر الشام حدود چهار میلیون آواره و مهاجر از استان‌های مختلف سوریه وجود دارند که در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.
محمد سالم، مدیر بخش تحلیل سیاسی مرکز گفتگوی سوریه به العربی الجدید گفت: تحریر الشام در هر فرصتی تلاش می‌کند ثابت کند که طرفی دارای قدرت حکمرانی و قادر به کنترل منطقه است، گرچه صدور کارت‌های شناسایی دارای ضرورت اداری و حاکمیتی است اما قطعا چنین اقدامی دارای پیام‌های سیاسی برای تمامی بازیگران سیاسی سوریه است.
عبد الناصر حوشان، وکیل مدافع در اتحادیه وکلای آزادگان در گفتگو با العربی الجدید کارت‌های شناسایی را که تحریر الشام صادر می‌کند، از دو منظر سیاسی و حقوقی کم‌اهمیت دانست و گفت: دولت نجات در ادلب وابسته به تحریر الشام و دولت موقت برخاسته از ائتلاف ملی در شمال سوریه از مشروعیت قانونی و بین‌المللی برخوردار نیستند و بر این اساس هیچ یک از اقدامات آنها اعتباری ندارد.
حوشان با اشاره به حضور اتباع خارجی در شمال و شمال غرب سوریه گفت: این مناطق به محلی برای قاچاق مواد مخدر تبدیل شده و صدور کارت‌های شناسایی برای سوری‌ها امکان شناسایی اتباع خارجی، مجرمان، شبکه‌های قاچاق و مافیای منطقه را فراهم می‌کند.
او با اشاره به فرزندان حاصل از ازدواج اتباع خارجی با زنان سوری و شناسنامه نداشتن آنها گفت: باید مرکز ویژه‌ای برای اتباع خارجی ایجاد شود تا مشکلات این کودکان برطرف شود.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا