حوادث

دستگیری ۶۸ نفر از عوامل اغتشاشات در رشت

جانشین فرمانده انتظامی گیلان مطرح کرد؛

رشت- جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از عوامل اغتشاشات اخیر رشت شناسایی شده اند از خانواده ها خواست مراقب فرزندان خود باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان سرهنگ حسین حسن پور اظهار داشت: پلیس در برقراری نظم و امنیت با هیچکس تعارف ندارد و با هماهنگی‌های انجام شده با مرجع قضائی برخورد با اغتشاشگران و متعرضان به حقوق شهروندان، قاطع و پشیمان کننده خواهد بود.

وی در ادامه از دستگیری ۶۸ نفر از عاملان اغتشاش، تحریک، تعرض به شهروندان، تخریب اموال عمومی و ایراد خسارت به واحدهای صنفی در دو روز گذشته در شهر رشت خبر داد و گفت: این افراد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ۳۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت شخصی و دولتی در دو روز گذشته توسط اغتشاشگران تخریب شده است، بیان داشت: ۴۳ نفر از عوامل انتظامی، بسیج و سپاه نیز در حوادث اخیر مجروح شده‌اند.

وی همچنین از ایراد خسارت به شیشه تعدادی از واحدهای صنفی، بانک‌ها در خیابان بیستون و لاکانی رشت و حریق یک باب مسجد در سبزه میدان و تخریب ۹ دستگاه خودروی امدادی شامل ۴ دستگاه خودروی آتش نشانی، ۴ دستگاه خودروی اورژانس و یک دستگاه اتوبوس سازمان انتقال خون خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اتمام حجت‌های انجام شده، در صورت تداوم فعالیت اغتشاشگران، پلیس از دیگر حربه‌های قانونی در اختیار خود استفاده خواهد کرد.

سرهنگ حسن پور با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید پیامدهای قانونی و بلندمدت دستگیری و محکومیت را برای فرزندانشان تشریح کرده و نظارت بیشتری بر آنها داشته باشند و مراقب تخلیه هیجانات فرزندانشان باشند، افزود: تعداد زیادی از افراد و خودروهایی که در اغتشاشات اخیر نسبت به ایجاد بلوا و تخریب اموال دولتی شرکت داشتند شناسایی شدند.

وی از شهروندان خواست به عنوان سرمایه‌های اجتماعی پلیس با توجه به خطرات احتمالی و منع قانونی، از حضور در محل تجمع غیرقانونی خودداری کرده و در این زمینه هرگونه اطلاعات را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا