بین الملل

زلنسکی: تعیین سقف برای قیمت گاز روسیه ضرورت دارد

رئیس جمهور اوکراین گفت که روسیه باید استفاده از انرژی به عنوان یک اهرم باجگیری را متوقف نماید و تعیین سقف برای قیمت گاز روسیه ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیام ویدئویی ضبط شده در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من از طرف کشوری صحبت می‌کنم که ناچار به دفاع از خود شده است. ۵ شرط برای تحقق صلح با روسیه وجود دارد که غیرقابل مذاکره است.

بر اساس این گزارش، زلنسکی مدعی شد: ما نتایج مثبتی در نبرد با روسیه محقق ساختیم و تمام شهرهای اوکراین را از اشغال روسیه آزاد خواهیم کرد. روسیه جنگی را که از سال ۲۰۱۴ شروع کرده بود به یک جنگ تمام عیار تبدیل کرد. روسیه باید به گونه‌ای مجازات شود که ما مرزهایی را که توسط بین الملل به رسمیت شناخته می‌شود بازگردانیم.

وی افزود: توقف معاملات و تجارت با طرف متجاوز بخشی از فرمول صلح موردنظر است. باید برای بازخواست روسیه به دلیل تجاوز به کشورمان دادگاه ویژه ای تشکیل شود و گام‌های مشخصی را در این خصوص تهیه کرده‌ایم. روسیه باید بهای جنگ علیه کشورمان را بپردازد. رهبران جهان باید با محروم کردن روسیه از حق وتو در شورای امنیت آن را بخاطر جنگ بازخواست نمایند.

زلنسکی گفت: اوکراین از مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهد خواست از سازوکار بین المللی غرامت‌ها برای اینکه روسیه بهای جنگ خود را بپردازد حمایت کند. ما به تسلیحات هجومی و سامانه‌های دفاعی و نیز پشتیبانی مالی برای حمایت از مردم خود نیاز داریم.

رئیس جمهور اوکراین همچنین مدعی شد که روسیه درخواست‌ها برای حفظ امنیت در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را نادیده گرفته است.

زلنسکی ادعا کرد: روسیه باید استفاده از انرژی به عنوان یک اهرم باجگیری را متوقف نماید و تعیین سقف برای قیمت گاز روسیه ضرورت دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا