شهرستان ها

زلزله به برخی منازل روستایی ایواوغلی خوی خسارت جزیی وارد کرد

ارومیه – مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه چهارشنبه شب در منطقه ایواوغلی خوی خسارت جزیی به برخی منازل روستاییان در کانون زمین لرزه وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعباس جعفری در خصوص خسارات زمین لرزه شب چهارشنبه در منطقه ایواوغلی خوی افزود: این زمین لرزه، چهارشنبه شب در خوی واقع شده و در برخی شهرستان‌های اطراف نیز حس شد که بلافاصله تدابیر لازم برای بررسی میدانی اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: با بررسی‌های صورت گرفته از سوی تیم‌های ارزیاب مشخص شد که تلفات و خسارت‌های جانی نداشتیم و خسارت‌های مالی هم جزئی بود.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد: برخی واحدهای مسکونی روستایی در این زمین لرزه ترک‌های جزئی برداشته‌اند.

جعفری با اشاره به لزوم توجه ویژه به موضوع بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی در مقابله با خسارت‌های زمین لرزه در مناطق مختلف استان گفت: روستاییان آذربایجان غربی می‌توانند از وام‌های بهسازی مساکن روستای بنیاد مسکن جهت ساخت مساکن مقاوم استفاده کنند.

وی افزود: این وام‌ها با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، ۱۵ ساله بوده و سود آنها بسیار کم و پنج درصد بوده تا مشکل کمی برای روستاییان ایجاد کند.

ساعت ۲۲:۲۸ دیشب، زمین لرزه پنج ریشتری شهرستان خوی را لرزاند؛ این زمین لرزه در عمق ۶ کیلومتری واقع شد و فاصله آن تا خوی ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

پس از آن هم، ۲ پس لرزه ۳.۵ و ۳.۴ ریشتری واقع شده، کانون این زمین لرزه، شهر ایواوغلی خوی گزارش شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا