سیاسی

پرونده‌ پادمانی باید بسته شود/ زیر سلطه هیچ قدرتی نمی‌رویم

رئیسی در نشست خبری:

رئیس جمهور گفت: ما اولویت سیاست همسایگی را دنبال می‌کنیم، اگر کشوری بخواهد با ایران همکاری کند، همکاری را در زمینه سیاسی تجاری و اقتصادی به صورت فعال دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که در نیویورک به سر می‌برد در نشست خبری در این نشست خبری، گفت: ما اولویت سیاست همسایگی را دنبال می‌کنیم، از این رو اگر کشوری بخواهد با ایران همکاری کند زمینه همکاری را در حوزه‌های سیاسی تجاری و اقتصادی به صورت فعال دنبال می‌کنیم.

وی افزود: نه زیر سلطه هیچ قدرتی می‌رویم و نه هیچ کشوری را زیر سلطه قرار می‌دهیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز جامعه بشری از استکبار و کشورهایی که به خاطر قدرت نظامی و پول می‌خواهند خود را به جوامع تحمیل کنند، رنج می‌برد.

رئیسی همچنین درباره آخرین مذاکرات هسته‌ای ایران، گفت: توافقی که مورد بحث است اگر بدون حل و فصل پرونده‌های پادمانی باشد پایدار نخواهد بود و ایران همواره در معرض تهدید خواهد بود و آژانس تحت تأثیر قدرت‌های بیرونی و یا داخلی می‌تواند مانع تراشی کند.

وی افزود: دست آژانس همیشه برای تحقیقات و بررسی‌ها درباره راستی آزمایی صنعت هسته‌ای ایران باز بوده و دوربین‌های آنها همواره نظارت داشته اند و بیش از ۱۵ بار هم اعلام کرده هیچ گونه انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای ما نبوده و فعالیت‌های ما صلح آمیز است.

رئیس جمهور درباره مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع فلسطین، تاکید کرد: فلسطین ۷۰ سال است که توسط اشغالگران به اشغال درآمده و مردم آن در سرزمین‌های دیگر آواره شده‌اند و عده‌ای هم در غزه به‌صورت یک زندان بزرگ حبس شده‌اند. این وضعیت قابل دوام نیست و این ظلم باید خاتمه یابد.

وی یادآور شد: راهکارهای آمریکا و غربی‌ها مثل قرارداد کمپ‌دیوید و اسلو نتوانسته فلسطینی‌ها را به حقشان برساند.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیشنهاد ایران این است که مردم فلسطین اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی رأی خود را به صورت کاملاً دموکراتیک اعلام کنند و حکومتی بر اساس رأی مردم تعیین شده و سرنوشت را بر عهده گیرد، گفت: این پیشنهاد نجات وضعیت فلسطین خواهد بود، در غیر این صورت هر راه حلی که حق فلسطینی را ضایع کند، عادلانه نمی‌دانیم.

تکمیل می‌شود…

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا