دانش و فناوری

هامر برقی و ثبت رکورد 90 هزار پیش فروش؛ جنرال موتورز در مسیر تسلا

هامر برقی یکی از مورد انتظارترین خودروهای دنیاست. این خودرو که با نشان GMC وارد بازار خواهد شد، از مشخصات بسیار مناسبی روی کاغذ برخوردار است. به خاطر همین مشخصات فنی مطلوب است که تعداد ثبت نام‎‌کنندگان در طرح پیش فروش، حالا به 90 هزار نفر می‌رسد. طبق  آمارهای قبلی، میزان پیش‌فروش این خودرو تا ماه جولای 80 هزار دستگاه بود.

آمار ثبت نام 90 هزار نفر در پیش‌فروش هامر برقی توسط ریچ لاتک (Rich Latek) مدیر بازاریابی برند GMC، در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت و در مصاحبه با وبسایت اتوبلاگ تایید شده است. این رقم یک رکورد خیلی خوب محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که هامر الکتریکی با وجود ابعاد بزرگ، قیمت بسیار بالا و همچنین کارایی کمتر نسبت به رقبای سنتی، هواداران فراوانی دارد.

مدیر بازاریابی GMC می‌گوید آمار ثبت نام هامر برقی ماه به ماه رشد دارد. طبق صحبت‌های وی هر دو نسخه پیکاپ و شاسی‌بلند این خودرو پرطرفدار هستند و آمار فروش آنها افزایشی است. آقای لاتک اضافه می‌کند تصمیم حدود 90 درصد از ثبت نام‌کنندگان، نهایی کردن خرید و دریافت خودروست.

عدم تناسب تعداد سفارش‌ها با تولید روزانه هامر برقی

اما نکته تامل‌برانگیز اینکه با وجود حجم بالای پیش‌فروش، اخبار خوبی از آمار تولید هامر الکتریکی به گوش نمی‌رسد. بر اساس برخی گزارش‌ها، جنرال موتورز کماکان نمی‌تواند تیراژ تولید این خودروی الکتریکی را به رقمی مناسب افزایش دهد. این گزارش‌ها از تولید روزانه تنها 12 دستگاه هامر برقی حکایت دارند، یعنی چیزی کمتر از پیکاپ استارتاپ ریوین!

علاوه‌بر این، هنوز خبری از تولید نسخه شاسی‌بلند هامر جدید نیست. ظاهرا جنرال موتورز قصد دارد مونتاژ این نسخه را از فصل نخست سال آینده آغاز کند. ذکر این نکته ضروری است که تحویل سفارش مشتریانی که نسبت به پیش‌خرید نسخه پیکاپ ثبت نام کرده بودند، آغاز شده. جنرال موتورز برای این نسخه در همین بدو ورود به دلیل وجود نقص در اتصالات باتری فراخوان صادر کرده است.

جنرال موتور در این رابطه می‌گوید ممکن است از بخش اتصالات باتری آب و رطوبت نفوذ کند. این امر در درازمدت باعث پوسیدگی می‌شود که آن هم در نهایت نفوذ آب به خود پک باتری را در پی دارد. فراخوان هامر برقی مشمول مدل‌های زیادی نمی‌شود، چون که تعداد خودروهای تحویلی به مشتریان بالا نیست. تعداد این مدل‌ها 424 دستگاه اعلام شده است.

به غیر از هامر برقی، دیگر پیکاپ الکتریکی گروه جنرال موتورز یعنی شورولت سیلورادو نیز با استقبال بالای مشتریان روبروست. حجم پیش‌فروش این خودرو هم تا اواخر جولای برابر با حدود 150 هزار دستگاه بود. انتظار می‌رود این پیکاپ برقی از بهار 2023 وارد بازار شود، تقریبا همزمان با نسخه شاسی‌بلند هامر.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا