دانش و فناوری

استفاده از فضاهای خالی دانشگاه آزاد و مهمانسراها برای جبران بخشی از کمبود خوابگاه‌های دانشجویی


معاون وزیر علوم گفت: برای جبرای بخشی از کمبود خوابگاه‌های دانشجویی خصوصا در شهرستان‌ها از فضاهای خالی دانشگاه‌ آزاد و مهامانسراهای مجموعه‌های دیگر استفاده شده تا بتوانیم پاسخگوی بخشی از نیاز دانشگاه‌ها باشیم.

هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها برای برگزاری حضوری کلاس‌های درس در تمام مقاطع تحصیلی آماده شده‌اند، گفت: کرونا و عدم استفاده دانشجوها از خوابگاه‌ها باعث شد که زیرساخت‌های دانشگاه‌ها در بخش‌های سلف سرویس، خوابگاه و زیر ساخت‌های ورزشی و تاسیساتی فرسوده شود که با منابع مالی موجود امکان جبران فعلا وجود ندارد.

* دانشگاه‌ها برای جبران فرسودگی ناشی از کرونا نیازمند حمایت ویژه دولت هستند

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها برای جبران فرسودگی ناشی از کرونا نیازمند حمایت ویژه دولت هستند، گفت: شاید یکی از دغدغه‌های مهرماه تعدادی از دانشگاه‌ها کمبود خوابگاه‌های دانشجویی باشد.

به گفته داداش‌پور دانشگاه‌های کوچک شهرستان‌ها خوابگاه‌های بزرگ ندارند و برای آغاز سال تحصیلی با مشکلاتی روبه‌رو هستند لذا تعدادی از آنها سعی کردند که با کمک گرفتن از سازمان‌های دیگر این کمبود را جبران و خود را برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها آماده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای جبرای بخشی از کمبودها خصوصا در شهرستان‌ها از فضاهای خالی دانشگاه‌ آزاد و مهامانسراهای مجموعه دیگر استفاده شده تا بتوانیم پاسخگوی بخشی از نیاز دانشگاه‌ها باشیم البته در عین حال مشکلات دانشگاه‌های کوچک‌‌‌‌‌ همچنان باقی است و نیازمند حمایت ویژه هستند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا