شهرستان ها

ارتباط نیروی انتظامی با مردم از افتخارات این مجموعه است

زاهدان- امام جمعه زاهدان گفت: ارتباط نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف با مردم و ارائه خدمات گسترده، فراگیر و متنوع از افتخارات این مجموعه محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار رئیس جدید عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: انجام این رسالت بزرگ نیازمند وجود نیروهای توانمند است تا بتوانند از عهده این مسؤولیت حساس بر آمده و در کنار آمادگی‌های تخصصی علمی، فنی و مهارتی، ایمان، اخلاق، معنویت و تعهد را نیز دارا باشند.

وی بیان کرد: نقش آفرینی صحیح نیروی انتظامی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، مستمر و فراگیر است که بخش مهم و عمده‌ای از کار بر عهده عقیدتی و سیاسی بوده و کار باید به طور صحیح و کیفی انجام شود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به دعای «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب»افزود: در سیستان و بلوچستان اقوام و مذاهب مختلفی وجود دارند و اقتضا تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع) این است که همان نگاه واسع ایشان را داشته و با همه افراد ارتباط برقرار و چتر خود را برای همه انسان‌ها بگسترانیم زیرا طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب نظام اسلامی باید خدمات خود را برای همه شهروندان ارائه کند حتی برای کسی که انقلاب را قبول ندارد البته کسانی که ضد انقلاب بوده و فتنه انگیزی می‌کنند محارب بوده و حساب آن‌ها جداست که چنین چیزی برگرفته از همان مبنای تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: تنوع قومی و مذهبی در این استان حساسیت کار را بیشتر کرده و در صورتی که خوب عمل شود کاری ارزشمند و سبب تقویت جذب مردم به نظام اسلامی خواهد بود و در صورت عملکرد نامناسب دعواهای قومی و مذهبی نیز وارد کار شده و مشکلات گسترده‌تر خواهد بود.

آیت الله محامی عنوان کرد: در فضایی هستیم که گاهی خودمان به خوبی عمل نکرده و دشمن نیز از این فرصت‌ها سو استفاده می‌کند و در وقایع اخیر اخبار ضد و نقیض بوده و در گذشته نیز شفاف‌سازی‌ها به درستی صورت نگرفته تا قابل اطمینان باشد و در ارزیابی‌های صورت گرفته نیز کمتر نتایج اعلام شده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر وجود برخی مشکلات اقتصادی باعث می‌شود تا با یک تلنگر اتفاقاتی ایجاد شود و پس از آن نیز با هجمه تبلیغاتی دشمن همراه خواهد شد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: گاهی یک حس بد نسبت به مأمور نیروی انتظامی وجود دارد و باید آسیب شناسی شود زیرا اگر بین مردم و نیروی انتظامی فاصله ایجاد شود خطرناک خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که از چنین برچسب‌هایی به دور بوده و اگر حرف از درگیری و ضرب و شتم بود بی‌سابقه و غیرقابل باور باشد و باید دقت داشت که در این بین اگر یک نفر تخلفی داشته باشد کل مجموعه زیر سوال خواهد رفت.

وی افزود: متأسفانه دشمن از میان افرادی با نگاه‌های متفاوت جبهه متحدی تشکیل و ما را متهم کرده و در صدد صربه زدن به ماست اما عملکرد ما در مواجهه با چنین شرایطی چندان مطلوب نبوده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا