سیاسی

خطیب نماز جمعه تهران: همه مسئولان بر پیگیری دقیق فوت یک هموطن تاکید دارند


آیت‌الله خاتمی ضمن اظهار تاسف از فوت یک هموطن و تسلیت به خانواده ایشان، اظهارداشت: در این قضیه همه مقامات کشور اعم از رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و رئیس قوه مقننه وارد شده و بر پیگیری دقیق مسئله تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز اول مهرماه نماز جمعه تهران ضمن دعوت به تقوا اظهارداشت: در نهج البلاغه از مولا علی(ع) نقل شده است که آن کس که حریم برای خدا نگه دارد در فتنه‌ها قرار نخواهد شد و در تاریکی ها با نور اعتقاد به خدا مسیر درست را پیدا خواهد کرد. خداوند همه ما را مزین به این فضیلت بزرگ بفرماید.

وی افزود: از صفات خداوند که در آیات فراوانی آمده علم گسترده خداوند به همه چیز و نسبت به انسان در همه ابعاد است. صفاتی همچون عالم، علیم، بصیر، حکیم و رغیب جزو این صفات است. مرحوم شیخ صدوق می گوید که رغیب به معنای حافظ است. به محل بلندی که به جاهای دیگر اشراف دارد، مرغب گفته می شود. 

امام جمعه موقت موقت تهران گفت: خداوند فعل های انسان را هم می بیند و هم می داند. رشوه از گناهانی است که در قانون هم مجازات سختی برای آن تعیین شده اما، گاهی هم رشوه دهنده و هم رشوه گیرنده کاری می کنند که دست شیطان را هم از پشت می بندند و هیچ سندی باقی نمی گذارند. اما، خداوند نسبت به آن آگاه است.

وی ادامه داد: ریزه‌کارترین مواردی که ما فکر نمی کنیم را ذات مقدس ربوبی می بیند. او حافظ و نگهبان و رغیب است. 

آیت‌الله خاتمی در خطبه دوم با بیان اینکه تقوا، جامع ترین فضیلت اخلاقی است که در پیکره سیستم اخلاقی اسلام جریان دارد، تاکید کرد: این ویژگی، سبب تحقق سبک زندگی دینی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر بیان داشت: فوت یک هموطن مایه تاسف ما است و جای تسلیت به خانواده ایشان و آرزوی صبر برای ایشان است. 

وی افزود: در این قضیه همه مقامات کشور اعم از رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و رئیس قوه مقننه وارد شده و بر پیگیری دقیق مسئله تاکید دارند. این مسئولان امین نظام اسلامی هستند و مردم خودمان در این عرصه به قول این امنا اعتقاد دارند. حتما این موضوع پیگیری و نتیجه اعلام خواهد شد.

در حال تکمیل…


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا