شهرستان ها

بالاترین مدال معنوی به معلم داده شده است

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بالاترین مدال افتخار معنوی را به نیروهای تربیتی و معلمان داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی پیش از ظهر جمعه در دیدار با جمعی از مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان اردبیل در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: در امر تربیت باید به ۲ عنصر مهم پرورش عواطف، مغز و قلب انسان‌ها توجه کنیم چرا که معلم بالاترین ثروت معنوی جامعه را در اختیار دارد تا در مسیر تعالی آنها تلاشی ارزشمند انجام دهد.

وی تصریح کرد: معلمان باید افتخار کنند که خداوند متعال آنها را در مسیر تربیت و تعالی نسلی قرار داده تا با دقت و کفایت لازم زمینه تربیت شایسته آنها را فراهم کند که انتظار می‌رود مدیران در مدارس فضای سالم تربیتی و آموزشی را مهیا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه بالاتر از مقام شهدا و متقیان خداوند متعال مدال افتخار معنوی را به نیروهای تربیتی و معلمان داده است، گفت: معلمان با احیای نفس انسان‌ها کار دارند و به همین خاطر جایگاه آنها والا و ارزشمند است.

آیت‌الله عاملی افزود: اولین چیزی که خداوند متعال به قلب پیامبر اکرم (ص) نازل کرد علم و ادب بود و از همین رو معلمان ما باید با تأسی به نبی مکرم اسلام سعی کنند تا برای کودکان، نوجوانان و جوانان بهترین و شایسته‌ترین بذر معنوی را کاشته و در حقیقت در تعالی آنها تلاشی جدی انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود معلمان در قصه‌های اعتقادی و تربیتی برگرفته از طول تاریخ را در کلاس‌های درس برای نسل‌های آینده بازگو کنند تا آنها بیشتر با این مفاهیم آشنایی پیدا کنند.

آیت‌الله عاملی مسئله اخلاق را در تربیت نسل آینده بسیار مهم اعلام کرد و ادامه داد: خروجی آموزش و پرورش باید انسان‌هایی طاهر و وارسته‌ای باشد که کف نفس بالایی داشته و ذره‌ای در برابر احساسات و هیجانات مقطعی تسلیم نشود.

وی آراستگی و اخلاق حسنه، تسلط بر امیال و بالا رفتن قدرت روحی بی‌نظیر را در تعالی نسل آینده از معلمان درخواست کرد و گفت: باید مهارت زندگی را یک دانش‌آموز در مدرسه بیاموزد و در ادامه زندگی آنها را به کار گیرد.

آیت‌الله عاملی از معلمان و مدیران خواست تا احکام اسلامی را به دانش‌آموزان یاد داده و آنها را بیشتر با این مفاهیم آشنا کنند چرا که امروز دشمن با همه هجمه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای سعی می‌کند تا نسل آینده ما را نسلی تباه و فاقد محتوای ارزشی و اعتقادی نشان دهد.

وی سرعت تحولات علمی را در دنیا یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما امروز در مدارس در کنار تربیت نسل شایسته به توسعه علم و فناوری‌های جدید نیاز داریم چرا که هر کشور از لحاظ علمی قدرتمند باشد، هیچ هجمه‌ای نمی‌تواند او را از پای دربیاورد.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم دانش‌آموزان و نسل آینده ما در زمین دشمن بازی کند که حوادث اخیر نیز نشان داد که برخی از نوجوانان و جوانان ما به شکل هیجانی تحت تأثیر تبلیغات سو دشمن قرار می‌گیرند در حالی که باید آگاه‌سازی آنها را در فضاهای آموزشی و خانوادگی انجام دهیم.

وی بیان کرد: ۵۰۰ سال ایران به دست پادشاهان بی‌کفایت از جرگه پیشرفت عقب مانده بود و حتی بخش‌های مختلفی از خاک این کشور به دشمنان واگذار می‌شد در حالی که در این ۴۳ سال یک وجب از خاک این کشور را به دست دشمنان ندادیم و نسل آینده نیز قطعاً به این شایستگی‌ها افتخار خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از معلمان خواست تا با خیرخواهی سعی کنند نسل شایسته و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کرده و بیش از گذشته از این دستاوردهای به دست آمده صیانت کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا