بین الملل

چهار داعشی قبل از عملیات در اردوگاه الهول سوریه هلاک شدند


چهار تروریست داعشی در حالی که قصد عملیات تروریستی در اردوگاه الهول سوریه را داشتند به هلاکت رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بوچینو» سخنگوی «فرماندهی مرکزی آمریکا» امروز (جمعه) از هلاکت چهار تروریست داعشی در شمال شرق سوریه و در نزدیکی اردوگاه آوارگان «الهول» خبر داد.

طبق وبگاه روسیا الیوم، به گفته وی یک خودروی بمب‌گذاری شده داعش ابتدا در ۲۰ کیلومتری این اردوگاه منفجر شد و پس از آن شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» موسوم به «قسد» وارد محل انفجار شدند و در آن‌جا تعداد دیگری از تروریست‌های داعشی را یافتند که در حال حرکت به سمت اردوگاه الهول بودند و با آن‌ها درگیر شدند.

سخنگوی سازمان تروریستی «سنتکام» گفت که در این درگیری‌ها سه تروریست داعشی که کمربند انتحاری داشتند با شلیک گلوله نیروهای کُرد، از پا در آمدند.

در این میان یک خودروی بمب‌گذاری شده با ۵۰ کیلو مواد منفجره نیز منهدم شد. در ماههای گذشته تروریست‌های داعش بارها تلاش کرده‌اند خود را به اردوگاه الهول برسانند. جایی که خانواده داعشی‌ها در شرایط بازداشت ‌گونه در آن‌جا به سر می‌برند.

در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار نفر در ادوگاه الهول واقع در استان حسکه سوریه در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند. از این تعداد ۳۱ هزار نفر سوری و ۳۱ هزار نفر عراقی هستند. برخی منابع سوری تعداد ساکنان را بیش از این ذکر کرده‌اند.


نمایی از اردوگاه الهول

 

همچنین ۱۲ هزار نفر از اتباع دیگر کشورها در این اردوگاه حضور دارند و تاکنون کمتر کشوری حاضر به تحویل گرفتن داعشی‌های تبعه خود در این اردوگاه شده است. چهار هزار زن و هشت هزار کودکی که خانواده تروریست‌های داعشی محسوب می‌شوند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

دو اردوگاه «الهول» در شمال و اردوگاه «الرکبان» در جنوب سوریه هر دو به نوعی تحت تسلط آمریکا قرار دارند.

منابع محلی در شرق و شمال شرق سوریه می‌گویند که با گذشت بیش از سه سال از آزادسازی آخرین منطقه تحت اشغال داعش در سوریه (منطقه باغوز در دیرالزور)، تروریست‌ها بار دیگر به دنبال بازسازی خود و عضوگیری مجدد هستند و در این میان کودکانی که در اردوگاهها به سر می‌برند، از اهداف اصلی آن‌ها به شمار می‌رود.

این منابع سال گذشته به وبگاه المرجع گفتند که تروریست‌های داعش کودکان را از اردوگاهها به خصوص اردوگاه پناهندگان «الهول» در شمال شرق سوریه قاچاق کرده و برای آن‌ها دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند و علی‌رغم حملات متعدد شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) با پشتیبانی آمریکا، اما تروریست‌های داعش همچنان نفوذ بالایی در اردوگاهها دارند و همچنین آزادانه می‌توانند رفت و آمد کنند.

وبسایت رادیو آمریکا نیز در گزارشی با استناد به اطلاعات نظامی ارتش این کشور که در سوم آگوست ۲۰۲۱ از سوی بازرس کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در خصوص عملیات نظامی در سوریه و عراق منتشر شد، نوشت که گروهک داعش به اعضای سابق خود در این دو کشور پیام داده و از آن‌ها خواسته است تا مجددا به این گروهک بپیوندند.

طبق این گزارش، داعش این بار سعی می‌کند تا راهبرد متفاوتی را در تعامل با اعضای خود در پیش بگیرد و فرماندهان را از میان افراد محلی برگزیند تا رضایت آن‌ها را جلب کند. داعش از اعضای محلی خود به عنوان حامیان اصلی خود یاد کرده است، در حالیکه پیش از این اعضای خارجی داعش عمده مناصب اصلی را بر عهده داشتند و اعضای محلی در مراتب پایین‌تر قرار می‌گرفتند.

پایان پیام/ص


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا