شهرستان ها

ملت ایران فتنه گران را تنها گذاشتند/ حمایت از نیروی انتظامی

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که بهترین راه مقابله با فتنه سازها تنهاگذاشتن آن ها است، گفت: طی روزهای اخیر ملت ایران فتنه سازها و آشوبگران را تنها گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری تقوای الهی را سبب رستگاری انسان دانست و گفت: انسان با متشرع و به حلال و حرام الهی توجه داشته باشد.

وی زیست مومنامه با تقوا را سبب سعادت دانست و با تسلیت سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، از دست دادن نبی مکرم اسلام را بزرگترین مصیبت ذکر کرد و گفت: بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) پناهگاه نظام اسلامی و ملت ایران است.

وی وقف را از جمله مناسبت‌های پیش رو برشمرد و آن را صدقه جاریه عنوان کرد و گفت: وقف سبب سود اخروی می‌شود و باید فرهنگ وقف را ترویج دهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دشمنان آموزه‌های دینی را برنمی تابند، گفت: همچنین آنان از عمق سیاسی دین اسلام عصبانی هستند و دشمنان انقلاب نیز اصل نظام را هدف قرار داده‌اند.

آیت الله لائینی با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس حماسه ایثارگران و شهدا را ارج نهاد و گفت: حقایق دفاع مقدس باید به گوش جوانان برسد و در جامعه ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بر لزوم بهره گیری بیشتر از فرصت تعلیم و تربیت، گفت: تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش دو رکن مهم است و باید با هم دیده شوند و هرکدام بدون دیگری خسارت بار هستند.

وی بر لزوم گزینش درست معلمان تاکید کرد و گفت: در گزینش معلمان باید علاوه بر تخصص به مبانی انقلابی و ارزشی توجه شود و مسئولان امر به این مسائل در گزینش توجه کنند.

آیت الله لائینی قهرمانی ورزشکاران استان را در مسابقات جهانی کشتی ارج نهاد و گفت: تلاش‌های ورزشکاران سبب درخشش ایران اسلامی در مسابقات جهانی شده است.

امام جمعه ساری همچنین از تلاش‌های نیروی انتظامی دستگاه‌های تأمین کننده امنیت در برقراری نظم تقدیر کرد و با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل متحد آن را دارای نکات خوب و مفید دانست و گفت: مطالب زیبایی در این سخنرانی مطرح شد و نمایش عکس سردار سلیمانی مقابل زورگویان عالم نشان دهنده آن است که ایران نماد مقاومت است.

وی گفت: همه مردم ایران و دولت و نظام درخواست انتقام از قاتلان سردار شهید سلیمانی را دارند و مجامع بین المللی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

حرکت ملت ایران روی خط مقاومت است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پیروزی و صیانت از کشور و حفظ امنیت با مقومت حاصل می‌شود نه تسلیم، گفت: دشمنان ما بدانند که حرکت ملت ایران روی خط مقاومت ترسیم شده و عصبانیت آنها نیز به دلیل این خط است.

آیت الله لائینی به راه اندازی جنگ‌های نیابت‌ها و انواع ناآرامی‌ها را ناشی از حاکم بودن روح مقاومت در کشور دانست و گفت: دشمن هر روز بهانه‌ای درست می‌کنند و امروز با بهانه‌ای جدید به اموال عمومی، جان، نوامیس و مقدسات تعرض می‌کنند.

وی قرآن سوزی، مسجد سوزی، کشتن انسان‌های بی گناه و تخریب اموال عمومی را مایه تأسف دانست و گفت: دشمن در تلاش دارد تا امنیت عمومی جامعه را خدشه دار کند.

امام جمعه ساری اغتشاشات روزهای اخیر را با جریانات سال ۸۸ مقایسه کرد و گفت: تجمعات اعتراضی روبه ضعف است زیرا مردم ایران آشوبگران را تنها گذاشتند زیرا می‌دانند که عوامل دشمن هستند و امروز برای حمایت از نیروی انتظامی مظلوم راهپیمایی می‌کنیم تا سرسپردگی خود را به آرمان شهیدان و مقام عظمای ولایت اعلام کنیم.

وی گفت: امروز جمع شدیم تا اربعین انقلابی دیگری را رقم زنیم و به آمریکا و نیروهای نیابتی آنها بگوئیم که هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

وی مردم را به هوشیاری وتنها گذاشتن عده‌ای معدود فریب خورده توصیه کرد و گفت: بهترین راه مبارزه با فتنه سازها تنها گذاشتن آنها است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا