شهرستان ها

هدف اصلی دشمنان تضعیف جایگاه اسلام در جامعه است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: هدف اصلی دشمنان تضعیف جایگاه اسلام در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با حق نمی‌توان مبارزه کرد اگرچه باطل دارای طرفدارانی باشد و حرف و موضع گیری‌های باطل محدود است و امام خمینی (ره) فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

وی افزود: نخست وزیر انگلیس زمانی قرآن را به مجلس برده بود و اعلام کرد تا زمانی قرآن در بین مسلمانان است، آنها پیروز هستند و برای حفظ اسلام رزمندگان زیادی مبارزه کردند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره تبلیغات رسانه‌ای دشمنان طی روزهای گذشته، تصریح کرد: دشمنان اسلام با سیاست گذاری و ایجاد نقشه و توطئه‌های مختلف سعی دارند به اسلام ناب محمدی خدشه وارد کنند و آن را از مسلمانان بگیرند زیرا این اسلام است که سبب ایستادگی در مقابل زورگویان می‌شود.

علما بیان کرد: پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان به فرمان امام خمینی (ره) است و رهبر معظم انقلاب فرمودند دفاع مقدس حادثه پرمعنایی بود و باید محفوظ بماند و نسل کنونی از واقعیت‌ها و حقایق آن باید مطلع شود و ایشان تاکید دارند دفاع مقدس باید تبیین شود و درست روایت شود.

وی ادامه داد: هدف از جنگ تحمیلی از سوی دشمنان جلوگیری از استقلال کشور بود اما امروز پیام انقلاب اسلامی به سایر کشورهای آزادی خواه جهان استقلال است و این مهم با ایستادگی مردم محقق شد و دشمنان همواره با کودتاها و توطئه‌های مختلف سعی در متوقف کردن جریان انقلاب داشته‌اند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: اول مهر آغاز سال تحصیلی است و آموزش و پرورش کار خود را انجام خواهد داد اما پدر و مادرها و والدین وظیفه اصلی را برعهده دارند و باید از فرزندان خود مراقبت کنند و هدف نهایی اسلام تربیت انسان‌ها است.

علما بیان کرد: دشمن بداند انقلاب اسلامی مثل کوه بیستون ایستاده است و این قدرت را در خاورمیانه دشمن تحمل نمی‌کند اما هیچ تأثیری در مسیر انقلاب ندارد و اعتراض غیر از تخریب، شهید کردن مردم و نیروهای انتظامی و بسیجی، تخریب حسینیه و مساجد، آتش زدن قرآن و چادر کشیدن از سر زنان است و اینها اعتراض نیست.

وی اضافه کرد: تمام سران کشورهای جهان امروز در سازمان ملل مجتمع هستند اما رئیس جمهور ایران عکس حاج قاسم را در خاک آمریکا بلند کرد و تقاضای محاکمه قتلان سردار شهید سلیمانی را کرد و این موضوع در جهان بی سابقه است.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه موضوع اصلی حوادث و رویدادهای این زمانه بصیرت و آگاهی است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا حرف اول را می‌زند و یکی از رئیس جمهورهای کشورهای جهان گفته بود امروز بدون ایران نمی‌شود تصمیم گیری کرد و از رهبر معظم انقلاب حساب می‌برند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا